از جمله نسبت هاى ناروایى که به شیعه داده شده این است که انان معتقدند امام مهدى علیه السلام در اخر الزمان از سرداب سامرّا خروج خواهد کرد.
ولى با مراجعه به کتاب هاى حدیثى وکلامى شیعه پى خواهیم برد که این نسبت کذب ودروغ است. بلکه شیعه معتقد است که ان حضرت همانند جدش رسول خدا صلى الله علیه واله از مکه مکرّمه ظهور خواهند نمود.


فضل بن شاذان به سند خود از امام صادق علیه السلام واو از امیر المؤمنین علیه السلام در حدیثى طولانى نقل کرده که فرمود: (هو التاسع من ولدک یا حسین! یظهر بین الرکنین...)؛(1) (...او نهمین از فرزندان توست اى حسین! که بین رکن ومقام ظهور خواهد کرد...).

شیخ صدوق رحمه الله نیز به سند خود از امام صادق علیه السلام نقل مى کند که فرمود: (القائم منّا منصور بالرعب، مؤیّد بالنصر... فعند ذلک خروج قائمنا، فاذا خرج اسند ظهره الى الکعبة، واجتمع الیه ثلاثمائة وثلاثة عشر رجلا...)؛(2) (قائم از ما کسى است که به رعب وترس یارى شده وبه نصرت، تأیید مى شود... در ان هنگام است خروج قائم ما. پس هنگامى که خروج کند بر کعبه تکیه زند، در ان هنگام سیصد وسیزده نفر دور او جمع مى شوند...).
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) معجم احادیث الامام المهدى علیه السلام، ج 3، ص 23، ح 578.

(2) کمال الدین، ص 331، ح 16؛ اعلام الورى، ج 2، ص 292.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام