حضرت محمد(ص) فرمودند: الجَليسُ الصالِحُ خَيرٌ مِن الوَحدَةِ وَ الوَحدَةُ خَيرٌ مِن جَلِيسِ السُّوء؛ همنشين خوب بهتر از تنهايي است و تنهايي بهتر از همنشين بد.
با توجه به تاثير فوق‌العاده معاشرت در شكل‌گيري شخصيت انسان، در انتخاب معاشران خود بايد دقت لازم را را به كار گيريم .

با وجود اينكه در طول تاريخ افرادي طرف‌دار گوشه‌گيري و انزوا بوده‌اند و فوائدي مانند دوري از ريا، حسد، غيبت و تكبر و مورد تهمت و سوءظن قرار گرفتن را براي آن شمرده‌اند، اما معاشرت صحيح و زندگي اجتماعي كه ظرف ظهور و بروز فضايل و شخصيت وهويت انسان است، بهتر از انزوا بوده و تكامل بشري را در پي‌دارد.

البته هر يك از اين 2 مضرات و منافعي دارند، اما منافع معاشرت بسيارمهم‌تر و غيرقابل اغماض است، ضمن آنكه توصيه شده كه همنشين انسان‌ها بايد بهتر از خود فرد باشد تا بر عقل و دين افراد بيافزايد.

آسيب‌هايي كه ممكن است معاشرت با ديگران به همراه داشته باشد شايد بتوان « دخالت درامور خصوصي و پنهان ديگران» ، « شايعه پراكني» و « نگرش انتفاعي و سوء‌استفاده از ديگران» برشمرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام