از فضایل قرآن غافل نشویم؛

آية‌الكرسي نام يك آيه است كه با اللهلا اله الا هو الحي القيوم آغاز و با هو العلي العظيم پايان مي‌يابد و دو آيه بعداز آن جزء آية‌الكرسي نمي‌باشد، هر چند در برخي از موارد به خواندن آن‌ها همراه آية‌الكرسي تاكيد شده است.

فضيلت و عظمت
1- رسولاكرم صلي الله عليه و آله به علي عليه‌السلام فرمودند: "قرآن كلامي برتر و بزرگ استو سوره بقره، سيد قرآن و آية‌الكرسي سيد بقره است. ". سپس فرمودند: "آية‌الكرسي ازگنجينه‌اي در زير عرش به من عطا شده است و قبل از من به هيچ پيغمبري چنين عطائينشده است. "


سفارش به خواندن آية‌الكرسي درروايات
2- حضرت علي عليه‌السلام فرمودند: بر مسلمان لازم است كه شب را بهپايان نياورد مگر آنكه آية‌الكرسي را بخواند و اگر مي‌دانستيد كه آية‌الكرسي چيست ودر آن چيست، هرگز آن را رها نمي‌كرديد. سپس حضرت فرمود: "ازآن هنگام كه فضيلت آن را دانستم در تمام شب‌ها آن را خواندم و هرگز آن را ترك نكردم. " سپس فرمودند: "هر شبدر سه وقت آية‌الكرسي را مي‌خوانم. "

3- همچنين حضرت علي عليه‌السلام فرمودند: پيامبر صلي الله عليه والهمرا خواست و فرمود: آنگاه كه به بستر خواب رفتي بسيار استغفار كن و صلوات بفرست وزياد قل هو الله احد (سوره توحيد) را بخوان كه نور قرآن است و بر تو باد به قرائتآية‌الكرسي كه در هر حرف آن هزار بركت و هزار رحمت است.

4- امام باقر عليه‌السلام فرمودند: هر كسي در پي وضو گرفتن،آية‌الكرسي بخواند، خداوند ثواب چهل سال عبادت به وي عطا كند و ...

5- پيامبر صلي الله عليه و آله به حضرت علي عليه‌السلام فرمودند: آنگاه كه از منزل در پي حاجتي بيرون شدي آية‌الكرسي تلاوت كن، زيرا موجب برآوردهشدن حاجت مي‌باشد.

6- امام حسن عسگري عليه‌السلام فرمودند: آنگاه كه در سفر احتمال خطردادي، قبل از سفر سوره‌هاي حمد، معوذتين، آية‌الكرسي و قدر را بخوان.

7- امام صادق عليه‌السلام مي‌فرمايند: هر وقت خواستي سفر كني باميمنت است، به شرط اينكه قبل از آن صدقه بدهي و آية‌الكرسي بخواني.

8- امام موسي بن جعفر عليه‌السلام فرمودند: هر فردي كه مي‌خواهد سفركند به طرف در بايستد و سه آية‌الكرسي به طرف راست، چپ و مقابل خود بخواند و اينموجب حفظ و دفع بدي‌ها و پريشاني مي‌شود.

9- پيامبر اكرم صلي الله عليه واله فرمودند: هر وقت شخص آية‌الكرسيبخواند و بر اهل قبور اهداء كند، خداوند از هر حرف آن، ملكي مي‌آفريند كه تا قيامتبراي آن شخص تسبيح مي‌كند.

10- پيامبر اكرم صلي الله عليه واله درباره آية‌الكرسي فرمودند: "درخانه آية‌الكرسي بخوانيد كه شيطان به شما نزديك نمي‌شود. "

 


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام