اين عالم رباني در يکي از بحث‌هاي اخلاقي خود به طلاب و فضلاي جوان اين گونه گفته است؛ راه رسيدن به همه‌چيز علاوه بر پشتکار و زحمت آدمي و توکل به خدا،‌ نياز به توسل اهل‌بيت(ع)‌ هم دارد و توسل در زندگي انسان بسيار مؤثر است. آيت‌الله مجتهدي(ره) گفته‌‌اند: يکي از رموز موفقيت من توسل بوده‌ است. اينکه به ائمه اطهار (ع)‌ توسل مي‌کنيم، شرک نيست، بلکه چون خودمان آبرو نداريم، مي‌رويم نزد آن‌هايي که پيش خدا آبرو دارند تا شفاعت ما را بکنند.


در قرآن کريم هم چنين قصه‌اي هست وقتي، فرزندان يعقوب نزد پدرشان آمدند و از پدرشان خواستند شفاعت آن‌ها را پيش خداوند متعال بکند و براي آن‌ها استغفار نمايد. خداوند متعال مي‌فرمايد:«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ﴿۳۵﴾ اى کسانى که ايمان آورده‏ايد از خدا پروا کنيد و به او [توسل و] تقرب جوييد و در راهش جهاد کنيد باشد که رستگار شويد (سوره مائده ۳۵)

«وسيله» ما شيعيان هم چهارده‌ معصوم(ع) است، خودشان به ما فرموده‌اند؛‌جز از درب خانه ما جاي ديگر نرويد، حضرت علي(ع) فرمودند: يا کميل، لا تأخُذ الّا عنّا تکن منّا (بحار ج۷۷ ص ۲۶۹) اي کميل، جز از ما چيزي نگير تا از ما باشي.

ما به ائمه (ع) توسل مي‌جوئيم،‌مردم در قديم همه کارها را با توسل پيش مي‌بردند. يک راه توسل، خواندن زيارت است. لا اقل جامعه صغيره را هر روز بخوانيد. امام خميني‌(ره) زيارت جامعه کبيره را ترک نمي‌کرد، ‌زيارت عاشورا را هرروز بخوانيد، ولي نه با ۱۰۰لعن و ۱۰۰ سلام. اين براي شما طلبه‌ها نيست (زيرا وقت درس و مباحثه و مطالعه و... شما را مي‌گيرد، بلکه فقط به اصل زيارت بپردازيد، مرحوم آيت‌الله العظمي حاج‌آقا حسين قمي(ره) هر روز زيارت عاشورا را مي‌خواندند.)

بعد از دعاي ندبه در مفاتيح، زيارتي براي حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که بعد از نماز صبح خوانده مي‌شود، اين زيارت‌را هم هميشه بخوانيد، ما سربازان امام زمان هستيم، نبايد از حضرت غافل بشويم. دعاي فرج (الهم کن لوليک ...) را بعد از نمازهايتان بخوانيد، قرآن بخوانيد و به حضرت هديه کنيد. دعاي ندبه را روزهاي جمعه بخوانيد،‌گاهي هم بنشينيد و با آقايت و مولايت حرف بزن و درد دل کن.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام