دوران کودکی تحصيل و اجتهاد

نويسنده، محقق و دانشمند ، استاد ارجمند ، حضرت آيت ا... قربانی در سال 1312 ه.ش در يک خانواده مذهبی و کشاورز در روستای پنجاه (از روستاهای سابق لاهيجان) ، ديده به جهان گشود . در پنج سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد و تحت حمايت و سرپرستی مادر ، مقطع ابتدايی را در زادگاهش ، با موفقيت ویژه طی کرد و در سال 1327 برای تحصيل علوم دينی و حوزوی ، به لاهيجان عزيمت کرد و در مدت دو سال ، تاسيوطی ، مغنی و حاشيه را فرا گرفت . از آنجاييکه هوش سرشار و استعداد کمال طلب ايشان ، ميدان وسيعتری را جستجو می کرد ، در سال 1329 به مهد اجتهاد و فقيه پرور حوزه علميه قم عزيمت کرد .


پس از فراگيری دروس مقدماتی و سطح از محضر اساتيد بزرگوازی چون :

امام موسی صدر، آيت ا...مشکينی، آيت ا... سلطانی، آيت ا... آقارضا صدر و...،

درس خارج فقه واصول را ،از حضرت آيت ا... العظمی بروجردی و امام خمينی(10سال) و فلسفه و تفسير را از استاد علامه طباطبايی (8سال) فراگرفت و به مدارج کمال و اجتهاد نائل گرديد ه و دارای اجازاتی از آيات عظام :

امام خمينی ، خويی ، ميلانی ، نجفي مرعشی ، گلپايگانی ، اراکی ، بهجت ، حکيم ، شاهرودی و سيداحمد خوانساری و...می باشد .

دوران فعاليت سياسی ، اجتماعی و مبارزاتی

استاد آيت ا... قربانی از سال 1321 با پيوستن به جمع طاغوت ستيز فدائيان اسلام به رهبری شهيد مظلوم بزرگوار سيد مجتبی نواب صفوی وارد مبارزات سیاسی شد .

در سال 1332 با مرحوم شهيد نواب صفوی و برادران شهيد واحدی ، از نزديک آشنا و مرتبط شد ، پس از بازداشت آن جوانمردان فدايی اسلام ، مدتی را در اختفا بسر برد و در آن ايام با مقام معظم رهبری ، حضرت آيت ا... العظمی خامنه ای و شهيد هاشمی نژاد آشنا گرديد ، که ارتباط ديرينه ايشان با مقام معظم ولايت فقيه ، با صميميت همچنان ادامه دارد.

استاد قربانی مبارزه با طاغوت را از سال 1340 به رهبری امام خمینی (ره) آغاز کرده و در ايام تبعيد امام راحل ، به دليل سخنرانيهای ضد رژيم بارها دستگير و زندانی شد.

د رسال 1344 پس از عزيمت شهيد بهشتی به هامبورگ آلمان ولو رفتن جلسه ((حکومت اسلامی از ديدگاه فقه شهيد )) که با نظارت شهيد بهشتی وچهل تن از دانشمندان بزرگ از جمله استاد قربانی ، تشکيل شده بود آيت ا... قربانی دستگير و زندانی گرديد و پس از آزادی از زندان ، موضوع تعطيلی جلسه را با کياست ویژه ، طی نامه ای به مقصد آلمان ، به اطلاع شهيد مظلوم بهشتی رساند و جواب نامه آن شهيد بز رگوار ، از اسناد مهم انقلاب است که موجود می باشد.

در سال 1350 در مجلس ترحيم مرحوم سيد اسدا... اشکوری (نماينده محترم امام خمينی )که در انزلی محله لنگرود تشکيل شده بود که به دعوت استاد شهيد مطهری ، به امامت جماعت مسجد حضرت ابولفضل تهران (خيابان تاج )مشغول شد ولی پس از مدت کوتاهی ، به دستور ساواک از آنجا اخراج شد.

در اين دوران ، بارها خود و خانواده محترمشان مورد اهانت وتعرض چماقداران نيروهای امنيتی شاهنشاهی قرار گرفته و درب و پنجره منزل مسکونی ايشان راشکستند و به کتابخانه خصوصی ايشان حمله کرده وبعضی از کتب از جمله دست نوشته های گرانبهايشان را به غارت بردند .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام