معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اعلام این خبر، گفت: هر ساله با فرا رسیدن ایام  شهادت استاد شهید مطهری و هفته معلم، همایش های متعددی در راستای تکریم جایگاه معلم و آشنایی و شناسایی اندیشه های این استاد

 

 

بزرگوار درسراسرکشور برگزار می شود که حقیقتا اثرات علمی خوبی را در کشور داشته است.

شهید مطهری حق بزرگی بر گردن همه دارد

حجه الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی افزود: از آنجایی که شهید مطهری به واقع حق بزرگی بر گردن محققین، دانشجویان و به ویژه حوزویان دارند، لذا به جاست در ایامی که مراسم های متعددی برای نکوداشت شخصیت ایشان گرفته می شود، نام و اندیشه این عالم شهید در حوزه های علمیه و دانشگاه ها پر فروغ تر شود.

وی ادامه داد: امسال همزمان با فرارسیدن ایام شهادت این استاد بزرگوار، دانشگاه باقرالعوم(ع) با پیشنهاد برگزاری همایشی به نام الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دیدگاه علامه شهید مطهری از سوی بنیاد علمی شهید مطهری مواجه و این پیشنهاد را با خرسندی و اشتیاق فراوان پذیرفت.

معاون پژوهش دانشگاه باقر العلوم(ع) خاطرنشان ساخت: با توجه به این که فرصت کمی برای یرگزاری همایش وجود داشت، لذا  فراخوان مقاله صورت نگرفت؛ البته پرونده همایش در دانشگاه همچنان باز می ماند تا اگر مقالاتی در این عرصه ارسال شد، جمع آوری شود.

وی همچنین ادامه داد:  سوق دادن موضوعات رساله ها و پایان نامه های ارشد و دکتری دانشجویان دانشگاه به این موضوعات، یکی از اقدامات معاونت پژوهش دانشگاه در این عرصه می باشد .

برنامه های همایش

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با اشاره به برنامه های همایش، ابراز اشت: در این همایش حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع “عدالت و جایگاه آن در الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت از دیدگاه علامه شهید مطهری” به ایراد سخن می پردازد، همچنین “مبانی معرفتی و انسان شناسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دیدگاه استاد مطهری” توسط حجت السلام والمسلمین پارسانیا ارائه می شود.

وی اضافه کرد: موضوع “هویت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دیدگاه شهید مطهری” نیز در ادمه این همایش توسط دکتر افروغ از اساتید برجسته دانشگاه مطرح خواهد شد.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعوم(ع )تاکید کرد: بررسی این سه موضوع عرصه خوبی را در جامعه علمی کشور بوجود خواهد آورد، اگر در دوره های بعد به صورت ملی و فراملی برگزار نشود، در همین دانشگاه برگزار خواهد شد و مقالات و رساله های متعددی را تولید می کنیم.

کم توجهی به الگوهای توسعه و پیشرفت اسلامی!

حجت الاسلام و المسلمین مریجی تصریح کرد: موضوع توسعه و پیشرفت از موضوعات مهم کشور بوده و آنچه در جامعه امروز ما مطرح است الگوهای غلط غربی است، در حالی که الگوی دینی با توجه به این که کشور ما اسلامی است، کمتر مورد توجه قرار گرفته و این همایش می تواند دریچه ای به سوی گسترش این فضا در جامعه علمی کشور باشد .

۱۳ اردیبهشت؛ زمان برگزاری همایش

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه باقر العلوم، همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دیدگاه علامه شهید مطهری، سه شنبه، سیزدهم اردیبهشت ماه، ساعت ۳۰/۹ صبح در دانشگاه باقرالعوم(ع) قم برگزار خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام