آفتاب آمد دليل آفتاب

گفتار معصومان (ع) سرآمد سخن انسانهاست.عبارات زرين شخصيت هاي بزرگي که از تابش دانش الهي بهره برده اند، از هر افراط و تفريطي پيراسته است و حقيقت را چنان که بايد مي نماياند.
سخنان اين قدسيان معصوم پيرامون شخصيت حضرت ابوالفضل(ع) گستره اي وسيع در برابر ديدگان انسان مي گشايد و آدمي را به بلنداي عظمت آن سردار دلاور رهنمون مي سازد.

حضرت ابوالفضل در نگاه حضرت زهرا(س)

پيامبر اکرم (ص) روز قيامت علي (ع) را طلبيده مي فرمايد: نزد فاطمه برو وبه او بگو تا آنچه براي شفاعت در اين روز بزرگ فراهم ساخته، حاضر کند.
اميرمؤمنان نزد حضرت زهرا (س) آمده، مي فرمايد: اي فاطمه، براي چنين روزي چه ذخيره اي ، جهت شفاعت، آماده کرده اي؟
آن پاک بانوي والا مقام در جواب علي (ع) مي فرمايد:
«يا اميرالمومنين کفانا لاجل هذا المقام اليدان المقطوعتان من ابني العباس»
اي امير مؤمنان ، دو دست بريده پسرم عباس براي مقام شفاعت من کافي است.

صحيفه اي از کلام امام سجاد (ع)

روزي نگاه مهرآفرين حضرت سجاد (ع) به عبيدالله ، فرزند حضرت ابوالفضل(ع) افتاد . اشک غم از چشمان مبارک امام (ع) جاري شد و فرمود:
خداوند عمويم عباس بن علي را رحمت کند که به حقيقت که ايثار و جانبازي کرد و خود را فداي برادرش ساخت تا اين که دستانش قطع شد. خداوند در برابر اين فداکاري - به سان عمويش جعفر طيار- دو بال به او عنايت کرد تا به ياري آن ها همراه ملائکه در بهشت پرواز کند. همانا عباس نزد خداوندتبارک وتعالي مقامي دارد که جميع شهدا، در روز قيامت، بر او غبطه مي خورند و رسيدن به آن مقام را آرزو مي کنند.
امام سجاد (ع) که در صحنه هاي مختلف، شهامت و جانبازي عمويش را نظاره کرده است، در اين بخش از سخن خويش رحمت خداوند را براي عمويش آرزو مي کند و به مقام والاي وي در جهان ديگر اشاره ميکند؛ مقامي که همه شهيدان آن را آرزو مي کنند. جايگاه کم نظير عباس(ع) در آخرت، حضرت را بر آن داشت تا پس از حضور مجدد در کربلا، خود دفن پدر عزيزش امام حسين (ع) و عموي فداکارش عباس (ع) را بر عهده گيرد.

گوهري از کلام امام صادق (ع)

امام صادق (ع) که عظمت جهان افروز مقامش بسياري از کورباطنان را وادار به تسليم کرده است ، شخصيت عباس (ع) را از زوايه اي دقيق بررسي کرده، صفات برجسته عمويش را به طور گسترده بيان مي فرمايد:
عموي ما عباس بن علي (ع) چنين صفاتي داشت:
1- بصيرت نافذ
2- بينش عظيم
3- ايمان بسيار و شديد
4- جهاد در محضر امام حسين (ع)
5- جانبازي و ايثار
6- شهادت در راه امام خود.

آفتاب کلام حضرت بقيه الله (ع)

حضرت بقيه الله الاعظم درتوصيف حضرت ابوالفضل(ع) مي فرمايد:
سلام بر ابوالفضل عباس ، پور اميرمؤمنان (ع) کسي که جان خود رانثار برادرش کرد،دنيا را وسيله آخرت خود قرار داد، فداي برادرش شد، نگهبان بود وسعي کرد تا آب را به لب تشنگان برساند، دو دستش در جهاد في سبيل الله قطع شد.
خداوند قاتلان او يزيدبن رقاد و حکيم بن طفيل طائي را لعنت کند.

منبع: نشريه ديدار آشنا، 122
 


 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام