عنايت حضرت ابوالفضل عليه السلام به يکي از بندگان خدا مرحوم شرف رازی نقل کرده است :
جوانی بود مسیحی به نام يونس که به خاطر يک عمل انساني مورد عنايت حضرت ابوالفضل عليه السلام قرار گرفت و مسلمان شد و نامش به عبدالمهدي تغییر یافت .


داستانش را به نقل از حاج عباس ، خدمتگزار بيت آيت الله شهيد ، حاج شيخ محمد تقي بافقي، اينگونه نقل کرده است :
مرحوم آيت الله بافقي به ما دستور داده بود شبها در منزل را نبنديم و همچنان شب و روز به روي مردم باز باشد. يک شب، ساعت، نيمه شب را نشان مي داد که من احساس کردم فردي وارد خانه شد و چون بدون اذن و اخطار آمد فکر کردم دزد است، به سرعت برخاستم و به سوي حياط رفتم؛ ديدم مردي بلند قامت در وسط حياط ايستاده است، چون چيزي نمي گفت من پنداشتم سارق است.
با قدرت به سوي او حمله کردم و دستهايش را محکم از پشت گرفتم و فرياد زدم: « تو کيستي واز کجا آمدي ؟» که ديدم آيت الله بافقي از درون خانه صدا مي زند: « عباس! ... مزاحم او نشو او نامش يونس است و مرا مي خواهد.»
او را به اطاق آقا راهنمايي کردم و آيت الله بافقي به او احترام کرد و او به دست حاج شيخ مسلمان شد و آقا نام او را « عبدالمهدي» برگزيد.
به من دستور داد او را حمام ببرم و ... روزهای بعد اسلام و مقررات آن را به وي تعليم نمايم.
من دستورات حاج شيخ را يکي پس از ديگري به انجام رساندم و ديگر با عبدالمهدي دوست شدم.
از او جريان مسلمان شدنش را پرسيدم که گفت: « من اهل بغداد هستم و مسيحي بودم. شغلم رانندگي بود و از بغداد به کربلا و نجف و ديگر نقاط بار مي بردم. چندي پيش، باري به تهران آوردم و پس از تحويل، آن شب در جايي مشغول استراحت بودم که جواني سوار بر اسب از راه رسيد و گفت که: ابوالفضل فرزند علي مرتضي است و آمده است به پاس حقي که من دارم، مرا به دين حق رهنمون گردد.
پرسيدم: « سرورم! من چه حقي بر شما دارم؟»
فرمود: « شما مرد سالخورده اي را که خسته و تشنه و در راه مانده بود او را به کربلا رساندي، او زائر کربلا بود و اينک من براي جبران آن کار نيک تو آمده ام ... تا شما را به اسلام رهنمون گردم.»
با شادماني از او استقبال کردم و همراه او حرکت کردم او فرمود: « از همين راه برو دو نفر در انتظار تو هستند و تو را به منزل « شيخ ما» محمد تقي بافقي مي برند و او اسلام را به تو خواهد آموخت.»
کمي که آمدم ديدم دو نفر جوان ايستاده اند و آنها مرا به خانه شيخ آوردند و رفتند و من به عنايت آن حضرت به دست حاج شيخ مسلمان شدم و اينک خداي را سپاس مي گويم.»

کرامات صالحین - مرحوم محمد شريف رازی


 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام