خیلی‌ها فکر می‌کنند مسواک زدن بلافاصله بعد از صرف هر وعده غذا، شیوه‌ای فوق‌العاده موفق برای حفظ سلامت دهان و دندان است. اما متخصصان نظر دیگری دارند و این روش را چندان مناسب نمی‌دانند.

 

آنها به ما می‌گویند پس از صرف وعده‌های غذایی، روی دندان‌ها مقداری اسید باقی می‌ماند که سبب تضعیف مینای دندان‌ها می‌شود. اگر در این وضعیت مسواک بزنید، ممکن است باعث آسیب جدی لایه محافظ دندان‌هایتان شوید.

به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند پس از هر وعده غذا، دهان و دندان‌ها را فقط با آب بشویید و مسواک‌زدن را به همان صبح و شب اختصاص دهید. هنگام مسواک زدن هم باید دقت داشته باشید به شیوه‌ای مناسب و صحیح این کار را انجام دهید.
دندانپزشکان هشدار دادند مسواک زدن دندان ها ظرف نیم ساعت بعد از مصرف یک وعده غذایی یا نوشیدن یک فنجان قهوه می‌تواند آسیب جدی به دندان ها وارد کند.

پس از مصرف مایعات یا مواد غذایی اسیدی، این اسید می‌تواند مینای دندان و حتی لایه زیرین آن موسوم به دنتین را تخریب کند.

اگر زمان مسواک زدن دندان ها مناسب نباشد یعنی ظرف ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت پس از صرف غذا یا نوشیدنی‌ها، اسید موجود در مواد غذایی به سطح عمیق‌تر دندان ها راه پیدا می‌کند و در نتیجه خیلی سریع تر موجب پوسیدگی و تخریب دندان ها می‌شود.

دکتر هووارد آر. گامبل، رییس آکادمی دندانپزشکی عمومی در انگلیس تاکید کرد: اگر بلافاصله بعد از غذا خوردن، مسواک بزنید در واقع باعث می‌شوید که اسید از مینای دندان عبور کرده و به لایه‌های عمیق تر آن برسد که حاصل آن پوسیدگی سریع تر دندان است.

به این ترتیب دندانپزشکان توصیه می‌کنند بویژه در مواردی که از مایعات اسیدی یا مواد غذایی ادویه دار استفاده می‌کنید حتما بین نیم تا یک ساعت صبر کنید و پس از آن مسواک بزنید تا بتوانید به اندازه کافی از اثرات منفی مصرف مواد اسیدی بر روی دندان‌ها جلوگیری نمایید.


 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام