متن این پرسش و پاسخها به این شرح است:
سوال: اگر ذکر قنوت به غیر عربی خوانده شود، وظیفه اداء میشود؟
امام خمینی(ره):
در تحقق و عدم تحقق قنوت تأمل است. (احتیاط کند و به عربی بخواند یا به اعلم بعدی رجوع کند.)
عروة الوثقی، ۱۴۲۰ه ق، ج۱، ص ۵۴۴، م۳
آیتالله اراکی(ره):
جایز است و قنوت محقق میشود.
عروة الوثقی، ۱۴۲۰ ه ق، ج۱، ص ۵۴۴، م۳
آیةالله بهجت(ره):
جایز است و قنوت محقّق میشود.
وسیلة النجاة، ۱۴۲۳ه ق، ج۱، ص ۲۲۰، م ۷۶۶
آیتالله تبریزی(ره):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمیشود؛ اما اگر به غیر عربی خواند، نمازش صحیح است.
المسائل المنتخبة، ۱۳۸۲، ص ۱۱۸، م ۳۲۲
آیتالله خویی(ره):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمیشود اما اگر به غیر عربی خواند نمازش صحیح است.
المسائل المنتخبة، ۱۴۱۲ ه ق، ص ۱۱۸، م ۳۲۲
آیتالله سیستانی(دام ظلّه):
در تحقق وظیفه قنوتی به غیر عربی اشکال است اما اگر به فارسی دعا کرد نمازش صحیح است.
المسائل المنتخبة، ۱۴۲۵، ه ق، ص ۱۵۴، م ۳۲۵
آیتالله صافی گلپایگانی(دام ظلّه):
وظیفه قنوتی انجام نمیشود ولی مبطل نماز نیست.
جامع الاحکام، ۱۴۱۸ه ق، ج۱، ص ۷۲، س ۲۲۴
آیتالله فاضل لنکرانی(ره):
وظیفه قنوت به غیر عربی ادا نمیشود.
عروة الوثقی، مع التعلیقات، ج۱، ص ۵۲۰ م ۳
آیتالله گلپایگانی(ره):
وظیفه قنوت به غیرعربی ادا نمیشود.
عروة الوثقی، ۱۴۲۰ه ق، ج۱، ص ۵۵۴ م ۳
آیتالله مکارم شیرازی(دام ظلّه):
وظیفه قنوتی به غیر عربی محقق نمیشود.
عروة الوثقی، ۱۳۸۶، ج۱، ص ۵۹۳ م ۳
آیتالله نوری همدانی(دام ظلّه):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمیشود؛ اگر چه ضرری به صحت نماز نمیزند.
منتخب المسائل، ۱۴۲۰ ه ق، ص ۱۲۴، م ۳۲۲
آیتالله وحید خراسانی(دام ظلّه):
ظاهر این است وظیفه قنوتی به غیر عربی ادا نمیشود؛ اگر چه ضرری به صحت نماز نمیزند.
نظر خود را اضافه کنید.