در این بسته پیشنهادی عناوینی چون پروتکل‌های رهبران یهود، یوسرائیل و صهیوناکراسی، صهیونیسم و نقد تاریخ‌نگاری معاصر غرب و مبانى فراماسونری و صهیونیسم مسیحی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار کتاب و  ادبیات خبرگزاری فارس،‌ شرکت توزیع کتاب «ترنج» با ارائه بسته پیشنهادی که حاوی 13 کتاب درباره یهودیت و صهیونیزم است اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.

هر سال حدود 30 هزار عنوان کتاب جدید در کشور ما منتشر می‌شود. این یعنی در همین سه چهار سال گذشته حدود صدهزار عنوان کتاب چاپ نخست، تولید شده است. به این عدد، تعداد عناوین کتاب‌های تجدید چاپ شده را  اگر اضافه کنید، هرسال حدود شصت هزار عنوان کتاب وارد بازار کتاب می‌شود. شاید متنوع‌ترین بازار کشور، بازار نشر است که انواع تولیدات در آن عرضه می‌شود. واقعا در کدام بخش از تولید در کشور، کالایی در شصت هزار نوع، در سال تولید می‌شود؟

فقط برای اطلاع یافتن از این عناوین باید زمان و هزینه زیادی را صرف کرد. اما مشکل بزرگ این است که از بین این همه کتاب، چه کتابی را باید انتخاب و تهیه کرد. شما چقدر زمان دارید که به کتاب دلخواه یا مورد نیازتان دست پیدا کنید؟ یک سوال دیگر؛ شما آیا اصولا برای خواندن کتاب فرصتی دارید؟ «ترنج» از کارشناسان کتاب خواسته است، بهترین پیشنهاد‌های خود را برای انتخاب خواندنی‌ترین کتاب‌ها ارایه کنند. آنها 51 موضوع را برگزیده‌اند و در هر موضوع چندین کتاب را معرفی کرده‌اند. توضیح چند سطری آنها درباره هر کتاب، به شما کمک می‌کند، با کتاب‌ها آشنا شوید، و تصمیم بگیرید که همه پیشنهادها یا برخی از آنها را بپذیرید.

در این بسته پیشنهادی عناوینی همچون ، پروتکل های رهبران یهود از انتشارات آستان قدس رضوی، یوسرائیل و صهیوناکراسی ازنشر معارف، صهیونیسم ونقد تاریخ نگاری معاصر غرب از پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی و مبانى فراماسونری و صهیونیسم مسیحی از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی  به چشم می‌خورد.

 

این کتب عبارتند از :

 

1-اخلاق یهودی وتمدن غرب/محمدباقر رکنی/ مجموعه مطالعات فرهنگی

معنای تحت‌اللفظی صهیونیسمگرایش و علاقه به صهیون است، اما این واژه از اواخر قرن 19 میلادی بیشتر یک ایدئولوژی و اندیشة سیاسی افراطی مبتنی بر آموزه‌های یهودیت تحریف‌شده است که اعتقاد به برتری نژادی قوم یهود و تسلط همه‌جانبه بر اقوام غیریهود از اصول اولیه آن است. نویسنده، ضمن معرفی منابع دینی یهود و برخی از ویژگی‌های این قوم، تاریخچة شکل‌گیری تمدن غرب مدرن و مبانی نمادهای مدرنیسم را شرح می‌دهد و در پایان به نتیجه‌گیری می‌پردازد.

 

2-استراتژی پیرامونی اسرائیل/محمدتقی تقی‌پور/ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی

تلاش و تکاپوی اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در منطقة استراتژیک خاورمیانه و به عبارتی قارة آسیا و آفریقا به قدری حائز اهمیت است که نیاز به یک بازبینی دقیق دارد. کتاب حاضر به تحلیل و تشریح اسرار عملیات‌های رژیم صهیونیستی پرداخته و استراتژی اسرائیل را تبیین کرده است که همان ایجاد دولت اسرائیل در سرزمین تاریخی نیل تا فرات و سیطره بر تمامی جهان است.

 

3- اسطوره‌های صهیونیستی در سینما/ محمدحسین فرج‌نژاد/ موعود

یکی از حربه‌های صهیونیست جهانی برای تهاجم فرهنگی به تمدن‌ها استفاده از هنر، بالاخص حوزة سینما، می‌باشد. در این کتاب کوشیده شده است برخی از اساسی‌ترین اسطوره‌ها و افسانه‌هایی که سینمای صهیونیستی سعی در ترویج آن‌ها دارد آورده شود. یکی از خصوصیات متمایز این کتاب ارائة تعریفی جدید از روند تاریخ جهان و سیر شکل‌گیری اساطیر در طول تاریخ است. مطالب این کتاب عمدتاً مقالات «اسطوره‌های صهیونیستی» هستند که در نشریه «رواق هنر و اندیشه» منتشر شده‌اند و نویسنده تحلیل‌های بیشتری به آن‌ها اضافه کرده و آن‌ها را در قالب کتاب منتشر نموده است.

 

4- پروتکل‌های رهبران یهود/ عجاج نویهض، حمیدرضا شیخی/ آستان قدس رضوی

در سال 1897 میلادی در شهر بال سوئیس کنفرانسی با ریاست هرتزل (پایه‌گذار صهیونیسم) برگزار شد و طی آن کنفرانس پروتکل‌ها و قوانینی در مورد حاکمیت جهان به تصویب رسید. پلیس مخفی تزار روس به آن کنفرانس هجوم آورد و توانست اسناد و اوراقی از آن‌ها به دست آورد. بعدها این پروتکل‌ها، در سال 1905، توسط یک نویسندة روسی از زبان عبری به روسی ترجمه شد. در سال 1917 این پروتکل‌ها توسط یک روزنامه‌نگار انگلیسی به این زبان ترجمه شد. مفاد این پروتکل‌ها نشان‌دهنده نقشة شومی است که رهبران یهود برای تسلط بر جهان در سر می‌پرورانند. به عنوان نمونه، در این پروتکل‌ها به راهبردهایی که موجب انحصار سرمایه در دست یهودیان شود اشاره شده است. البته این کتاب تلخیصی است از کتاب اصلی پروتکل‌های یهود.

 

5- تبار انحراف/ پژوهشی در دشمن‌شناسی تاریخی/ موسسه لوح و قلم مهدی طائب

برای مصونیت از حملات مستمر به اسلام و اعتقادات ما ابتدا به یک دشمن‌شناسی نیازمندیم، به نحوی که دشمن و راهبردهای عملی آن را بشناسیم. این کتاب فوق‌العاده جذاب تحقیقی است با موضوع دشمن‏شناسی با محوریت یهود‏شناسی و در یک مجموعة پژوهشی به نقش و فعالیت‌های یهود برای ضربه زدن به غیریهود می‌پردازد. این کتاب، که جلد اول مجموعة تبار انحراف است، به دشمن‌شناسی تاریخی از آفرینش تا ختم نبوت اختصاص دارد. سرفصل‌های مهم کتاب عبارت‌اند از: آغاز تاریخ بنی‌اسرائیل، نخستین سازمان بنی‌اسرائیل، عصر حاکمیت موسی (ع)، انحطاط بنی‌اسرائیل، کشتن پیامبران، یهود و عصر بعثت، تروریسم تاریخی یهود، از مدینه تا قدس، شهادت رسول‌الله و...

 

6- یوسرائیل و صهیوناکراسی/ سیدهاشم میرلوحی/ نشر معارف

مؤلف این کتاب می‌نویسد: «بعضی از آمریکایی‌ها با ارائه اسناد، مدارک و دلایل متقن اظهار می‌دارند که آمریکا چنگال جهودان صهیونیست است و در حقیقت دمکراسی (و یا مردم‌سالاری و حکوت مردم بر مردم) در آمریکا حاکم نیست، بلکه زایناکراسی (صهیون‌سالاری)، یعنی سلطة صهیونیسم برمردم، حاکم است و آمریکا سیطرة جهودان صهیونیست می‌باشد. لذا می‌گویند که آمریکا را نباید ایالات متحدة آمریکا خواند، بلکه باید آن را ایالات متحدة اسرائیل (یوسرائیل) نامید. این کتاب به بخشی از این حقایق و نیز مطالبی پیرامون این موضوع پرداخته و در این راستا از منابع آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی استفاده کرده است.

 

7- زرسالاران یهودی و پارسی (استعمار بریتانیا و ایران)/ عبدالله شهبازی/ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی

مؤلف در بخشی از کتاب اذعان می‌دارد: «در این مجلد ابتدا به پیوند زرسالاری یهودی و کانون‌های استعماری غرب با عثمانی می‌پردازم و تأثیر بزرگی که از این طریق بر سرنوشت تاریخی ایران نهاده شد و از جمله در سدة هیجدهم میلادی به ظهور ماجراجوی نظامی‌گرایی به نام نادرشاه افشار انجامید با تمامی پیامدهای مخرب آن برای ساختار اجتماعی و سیاسی و فرهنگی ایران. در بخش بعد به جایگاه تاریخی جنگ کریمه به عنوان نقطة عطفی در تاریخ معاصر جهان پرداخته‌ام و پیامدهای آن در انحطاط پسین روسیه؛ انحطاطی چاره‌ناپذیر که سرانجام به انقلاب بلشویکی انجامید. بخش سوم کتاب حاضر به نقش آریستوکراسی مالی معاصر و الیگارشی لندن در فروپاشی نظام سیاسی سنتی اروپا اختصاص دارد.»

 

8- سازمان‌های یهودی و صهیونیستی در ایران/ موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی

اوج فعالیت صهیونیست‌ها در طول تاریخ ایران زمان پهلوی است. فعالیت‌های صهیونیست‌ها در ایران شامل ایجاد سازمان‌ها و انجمن‌ها و دسته‌های یهودی در راستای بسترسازی فرهنگی و کارهای اقتصادی می‌شود. این مجموعه، که صرفاً دربارة سازمان‌ها، انجمن‌ها و دسته‌های یهودی و صهیونیستی دورة پهلوی نگارش یافته است، عمدتاً به همکاری و همگرایی مجامع و محافل صهیونیستی با برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اهداف آن‌ها در ایران، به ویژه حول موضوع انتقال یهود به فلسطین اشغالی و جمع‌آوری اعانه برای رژیم صهیونیستی، اشاره دارد. این اثر بدون هر گونه پیش‌داوری دربارة رویدادها، حول محور اسناد و گزارش‌های «سازمان اطلاعات و امنیت کشور» (ساواک) در دورة پهلوی تحقیق و تدوین شده است.

 

9- صهیونیسم و نقد تاریخ‌نگاری معاصر غرب/ محمدامیر شیخ‌نوری/ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

همیشه با واژه صهیونیست ذهن‌ها متبادر قتل، تجاوز، ترور، تخریب و ویرانگری می‌شود که نشان‌دهنده جنایات صهیونیست‌هاست. حرکت صهیونیستی در آغاز بر اساس توطئه و دسیسه بنیان گذاشته شد و سپس با حیله و فریب و اتکا به قدرت‌های امپریالیستی شکل گرفت و سرانجام با توسل به زور و اعمال جنایت توانست دولت صهیونیستی اسرائیل را به وجود آورد. تاریخ‌نگاران غربی همیشه در تلاش بودند به قدرت رسیدن صهیونیسم در قالب اسرائیل را توجیه کنند. لذا نویسنده این کتاب با پیش‌فرض اینکه «تاریخ‌نویسی معاصر اروپا در دفاع از صهیونیسم بر حفظ منافع استعمارگران مبتنی می‌باشد» این روش تاریخ‌نگاری را نقد و تحلیل می‌کند.

 

10- مبانى فراماسونری/ مولف هارو نیحیی/ترجمه جعفر سعیدى/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گروه تحقیقات علمی ترکیه درصدد برآمده است تا روابط تاریخی فراماسونری و یهود را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهد و نمونه‌های بارز آن را در کشور ترکیه نشان دهد. این گروه، با استفاده از متون دینی یهود و اسناد و مدارک قابل توجه مربوط به صهیونیست‌ها و فراماسون‌ها، همسانی‌ها، تشابهات و تمایلات فراوانی را در مبانی فلسفی، تشکیلات سامانی، آداب و سنن، علائم، رنگ‌ها، اشکال و ابزارهای مقدس (با معانی رمزی)، سوگند خوردن به تورات و وحدت رویه و عمل در تحولات سیاسی کشورهای اسلامی فراروی خوانندگان قرار می‌دهد که می‌توان نمونه‌های آن را در سایر کشورهای اسلامی از جمله ایران کاملاً محتمل دانست.

 

11- صهیونیسم مسیحی/ محمد رجبی/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی

هرچند صهیونیسم مسیحی پدیده‌ای نو در سیاست به شمار می‌رود، ولی ریشه‌هایی در تاریخ نیز دارد. گروهی پیدایش صهیونیسم مسیحی را با وقوع پروتستانیسم هم‌زمان می‌دانند. با آغاز قرن بیستم صهیونیسم مسیحی به جریانی قابل تعریف مبدل گردید و نقش مؤثری را در مناسبات سیاسی‌ـ‌اجتماعی ایالات متحده بر عهده گرفت. این جریان تلاش کرد با افزایش بودجة‌ نظامی و ارتقای توان نظامی ایالات متحدة آمریکا از خودش دفاع کند. این گروه با در دست گرفتن تبلیغات و جهت‌دهی به تفکرات عمومی در صدد پیروزی کاندیداهای محافظه‌کار و مقابله با کشورهای کمونیستی و اسلامی برآمده است. در این تحقیق تلاش شده است، ضمن واکاوی سابقه و ریشه‌های تاریخی مسیحیان صهیونیست، به جایگاه این گروه و جریان در صحنة‌ سیاست داخلی و خارجی آمریکا اشاره شود و در نهایت به معرفی مؤسسات و سازمان‌های صهیونیسم مسیحی در آمریکا پرداخته شود.

 

12- میراث اسطوره‌ها/ جورجی کنعان/ نشر موعود

یکی از تحریفات مسیحیت نفوذ صهیونسیم در بطن اعتقادات و اندیشه‌های مسیحی‌گری است. یکی از اثرات این نفوذ یهودی شدن حاکمیت آمریکا و گسترش آموزه‌های اعتقادی و اخلاقی یهودی در نظریات و اعمال مسیحیان غربی است. نویسنده، به استناد اقوال و آثار متقن، از نحوة گسترش اندیشه و افکار آیین یهود در جان و روح مسیحیان و رشد اصول‌گرایی مسیحی در اروپا و آمریکا سخن می‌گوید؛ جریانی که زمینه‌های ظهور و شکل‌گیری جنبش‌های اصول‌گرا در سال‌های آخر سدة بیستم میلادی را فراهم آورد و تولد یک ایدئولوژی اثرگذار در شرایط کنونی را سبب شد. روند مسیحیت یهودی‌شده و صهیونیست‌شده در گذر تاریخ و در دنیای جدید، عوامل ایدئولوژیک و استراتژیک مشترک اصول‌گرایان، رشد اصول‌گرایی و امپریالیسم اصول‌گرایی از جمله مباحث کتاب به شمار می‌روند.

 

13-نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در مسیحیت/ یوسف الرشاد/ نشر موعود

یکی از مؤثرترین رویدادهای سیاسی جهان نفوذ صهیونیسم در مسیحیت است. کتاب حاضر این نفوذ و اثرات آن را با هدف شناساندن یهودیان مسیحی‌نما و صهیونیسم مسیحی تبیین و تشریح کرده است.

نویسنده این کتاب نحوه نفوذ «یهودیان مخفی» در میان مسیحیان از سال‌های اولیه تولد این آیین تا عصر حاضر را شرح می‌دهد. وی همچنین می‌کوشد تشریح نماید که چگونه فیلسوفان یهود توانسته‌اند با استفاده از نظریات و آرای فلسفی خویش افکار و عقاید دیانت مسیحیت را تغییر دهند و به این وسیله حتی بر سیاست‌های جهانی نیز تأثیر بگذارند. عناوین مباحث مندرج در کتاب عبارت‌اند از: نقش پولس یاشائول در تحریف دیانت مسیحی، نقش یهودیان مخفی در تحریف کلیسای کاتولیک، یهودیان مخفی در اندلس (مارانوس‌ها) و یهودیان مخفی و آثار آن‌ها در کلیسای پروتستانی.

 

 

این کتاب‌ها، در سایت toranjbook.com نیز قابل مشاهده است. در این سایت می‌توانید، علاوه بر سفارش خرید کتاب، درباره هر کتاب یا بسته نظر بدهید.

 

برای تهیه کتاب‌ها می‌توانید به سایت toranjbook.com بروید و سفارش خود را با پرداخت اینترنتی مبلغ کتاب، ثبت کنید. در این‌صورت کتاب یا کتاب‌های سفارش داده شده، با پست برای شما ارسال می‌شود. همچنین با ارسال کد کتاب به سامانه پیامکی 3000401414 نیز می‌توانید، درخواست خود را برای خرید کتاب اعلام کنید.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام