اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر در واقع اعلام رسمی این جایگاه در آخرین اجتماع مسلمین در زمان حیات رسول خدا (ص) بوده است و گرنه در طول بیست سال دعوت علنی، پیامبر اکرم (ص)  بارها و بارها و به مناسبت های مختلف مساله جانشینی علی (ع) را به امت گوشزد فرموده بودند و درحقیقت  روز هیجدهم ذی الحجه پیامبر عزیزاسلام خواستند به دستور خداوند مبنی بر ابلاغ وحی و کامل کردن رسالت خود عمل کنند.



اعلام ولایت در عید غدیر با دفعات قبل، علاوه بر شروع و پایان آن و نیز عظمت اجتماع مسلمین در آن روز، این بود که پیامبر اکرم (ص) نسبت به اولویت خود بر مردم از آنها اعتراف گرفتند و خداوند را شاهد قرار دادند و از همه حاضران خواستند با علی (ع) بیعت کنند و حتی برای بیعت زنان با آن حضرت نیز چاره ای اندیشیدند.

خطبه غدیر یک دوره معارف اسلامی است و متاسفانه ما نسبت به این خطبه کم کاری کردیم. وقتی تلاش دشمنان برای کم فروغ کردن این خطبه را می بینیم به اهمیت آن پی می بریم.

برخی ابتدا تلاش کردند اصل خطبه غدیر را انکار کنند اما وقتی دیدند که این حدیث متواتر است و در کتب معتبر شیعه و سنی نقل شده است و جای انکار ندارد، به تحریف محتوای آن روی آوردند و گفتند که کلمه مولی در این خطبه صرفا به معنی دوستی است و در روز غدیر پیامبر اکرم (ص) آن اجتماع عظیم را تشکیل دادند تا صرفا به مردم بگویند علی علیه السلام را دوست بدارید!

غدیر و خطبه ماندگار بی ارتباط  با عاشورا و مهدویت نیست. در بخشی از خطبه غدیر به مساله مهدویت و موعود آخرالزمان اشاره شده است و می توان گفت تیری که روز عاشورا بر قلب حضرت اباعبدالله (ع) نشست، در سقیفه بنی ساعده بر چله کمان گذاشته شده بود و اگر ما پیام غدیر را درک نکنیم نمی توانیم به وظیفه خود در قبال حضرت صاحب الزمان (ع) عمل کنیم .

امروز شاهد گرایش روز افزون و چشمگیر انسان ها به مکتب اهل بیت هستیم. اگر اسلام از ابتدا مسیر ولایت منحرف نمی شد و جهان بر مدار غدیر می گشت، امروز وضعیت جهان به گونه ای دیگر بود و اسلام فراگیر شده بود.

درحالی که غدیر میوه رسالت است و هویت مسلمانان و تهی نمودن عالم اسلام از این میوه و هویت، خواست دشمنان وحی و دین است، فرض است که با بهره گیری از خطبه ماندگار غدیر و عمل نمودن به توصیه های آن و حرکت بر اسا س خطوط ترسیمی آن، این توطئه ها را خنثی و وجود خود و جامعه خویش را به رایحه خوش اسلام عزیزمعطر سازیم.

ایام عیدسعید غدیر خم فرصت مناسبی است  برای تبلیغ و نشر خطبه ماندگارغدیر که  امید است هر روز بر تعداد افرادی که با نام مبارک امیرالمومنین علی (ع) و مضمون این خطبه شریف آشنا می‌شوند افزون گردد.

فراموش نکنیم  که اکنون نوبت ما و نسل های بعد از ماست که به دستورپیامبرعزیزو بزرگواراسلام برای ابلاغ خطبه ماندگارغدیر به صورت همه جانبه و با استفاده ازهمه امکانات و با تدارک همه جهات تبلیغی، حرکتی جهانی را آغازنمائیم.


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام