مراسم گرامی‌داشت هفتمین سالگرد شهادت «شهدای عرفه» شب گذشته با حضور جمعی از فرماندهان سپاه،ارتش و اقشار مختلف مردم در تالار وزارت کشور برگزار شد.
به گزارش ایسنا،در این مراسم که سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس،‌سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه‌، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار حسین علایی‌، سردار مرتضی قربانی‌،دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار اسماعیل کوثری، نماینده مجلس‌، سردار کاظمینی فرمانده سپاه تهران‌،سردار عراقی‌ جانشین نیروی زمینی سپاه‌، حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد از شاگردان مرحوم حجت‌الاسلام حاج مجتبی تهرانی‌،سردار فروتن معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و سردار عبداللهی معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور حضور داشتند‌، بخش‌هایی از زندگی شهدای عرفه از جمله شهید احمد کاظمی در قالب تئاتر ترکیبی همراه با تصویر برای شرکت‌کنندگان روایت شد.
به گزارش ایسنا،در حاشیه این مراسم، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان برخی ویژگی‌های شخصیتی شهید احمد کاظمی خاطرنشان کرد: این شهید از فرماندهان شجاع و باغیرت سپاه در طول سال‌های اخیر بود. شهید کاظمی از اوایل انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع‌مقدس در «لشکر8 نجف اشرف» همواره برای سربلندی و عزت ایران اسلامی تلاش کرد.
وی اظهار کرد: رشادت‌ها، ایده‌های ناب و عملکرد عالی شهید احمد کاظمی باید همواره سرمشق فرماندهان باشد.
سردار پاکپور در عین حال با اشاره به فعالیت‌های شهید احمد کاظمی در کردستان گفت:بعد از جنگ تحمیلی و تشدید فعالیت‌ گروهک منافقین در کردستان و غرب کشور، در این منطقه حضور یافت و آرامش و امنیتی پایدار را برای هموطنانمان به ارمغان آورد.
سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه نیز گفت:شهید احمد کاظمی انسانی چند بعدی بود که ولایت‌مداری‌،مدیریت‌، فرماندهی‌، حضور پررنگ در صحنه نبرد و دفاع از کشور از جمله ویژگی‌های شاخص وی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از بارزترین فعالیت‌های شهید احمد کاظمی این بود که منافقین را که در کردستان و غرب کشور وارد فاز عملیاتی شده بودند، سرکوب و آنها را از فاز نظامی خارج کرد به گونه‌ای که این اقدامات شهید کاظمی هم‌اکنون نیز پایدار هستند و حتی امنیت مردم کردستان بعد از جنگ وابسته به حضور شهید کاظمی در «قرار گاه حمزه» بود.
سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز درباره شهید احمد کاظمی گفت: ایمان به خدا‌، ریسک‌پذیری، دلسوزی، طراحی بسیار خوب عملیات‌ها از قبیل «فتح‌المبین»، «الی بیت‌المقدس»، «والفجر 8 » و جدیت در انجام ماموریت‌ها از جمله عواملی بودند که باعث می‌شدند شهید احمد کاظمی چه در دوران جوانی، جنگ تحمیلی و چه بعد از آن، از دیگر فرماندهان متمایز باشد.
سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی و تعدادی از همقطارانش در روز 19 دی‌ماه سال 1384 بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی (جت فالکون) در حوالی ارومیه به دیدار حق شتافتند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام