http://karballa.ir/images/karballa1/889898.jpg



خمینی را مثل امام وارد كردند و تمام جمعیت آنچنان صلوات می فرستادند كه تا دو كیلومتر صدای آن می رفت، خمینی منبر رفت و بلافاصله گفت بسم الله الرحمن الرحیم و...

روایت ساواك از سخنرانی امام خمینی

چند نفر از اشخاص فهمیده كه قم بوده و مراجعت كرده اند اظهار می داشتند روز عاشورا عصر خمینی به مدرسه فیضیه قم آمد. جمعیت تمام صحن مدرسه فیضیه، صحن بزرگ حضرت، میدان جلوی صحن و صحن مسجد اعظم را گرفته بود. تمام پشت بام ها پر از جمعیت بود كه غالباً از شهرستان ها آمده بودند. تعداد جمعیت را در حدود دویست هزار نفر می گفتند و اظهار می داشتند در تاریخ قم چنین جمعیتی دیده نشده است. دوازده بلندگو در مسجد اعظم مدرسه فیضیه، صحن بزرگ جلوی میدان نصب كرده بودند و برای اینكه دولت برق را خاموش كرده بود یك موتور آورده بودند و با استفاده از برق آن بلندگوها كار می كرد. خمینی را مثل امام وارد كردند و تمام جمعیت آنچنان صلوات می فرستادند كه تا دو كیلومتر صدای آن می رفت، خمینی منبر رفت و بلافاصله گفت بسم الله الرحمن الرحیم و شروع كرد به صحبت و بدگوئی شدید و اظهار داشت به ما می گویند مفت خور. ما و یك مشت طلبه فقیر مفت خور هستیم یا آنها كه مملكت را غارت كرده و پولها را در بانك های خارج گذارده اند. شاه كاری نكن كه مثل پدرت كه قشون اجنبی از هر طرف به مملكت آمده و او را بیرون كردند همه مردم خوشحال شدند.

تعداد جمعیت را در حدود دویست هزار نفر می گفتند و اظهار می داشتند در تاریخ قم چنین جمعیتی دیده نشده است

من نمی خواهم تو از بین بروی، ولی عقل پیدا كن این كارها چیست كه می كنی هر كار می شود هر جنایتی می شود می گویند شاه كرده و بعد مرتب تكرار می كرد بدبخت بیچاره بد بخت بیچاره كاری نكن كه بعد هم تو را بیرون كنند و مرتب به شاه نصیحت می كرد و می گفت بیچاره چرا این كارها را می كنی سر عقل بیا و مرتب كلمه بیچاره بیچاره را با لحن دلسوزی تكرار می كرد یك ساعت صحبت كرد و از منبر پائین آمده است. از نطق او هم نوار تهیه كرده اند و به تهران آورده اند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام