نارنجی: سرانجام ساعتی پیش سونی کنسول بازی پلی استیشن ۴ را معرفی کرد. طراحی جدید، دسته های پیشرفته تر و البته پیشرفت در سخت افزار. اما جالب اینجا است که در کنفرانس خبری سونی خود کنسول را ندیدیم. بنابراین هنوز نمی دانیم پلی استیشن ۴ چه شکلی است!

نسل چهارم کنسول بازی سونی دارای پردازشگری ۸ هسته ای است که توسط شرکت AMD ساخته شده. با پردازشگر گرافیکی Radeon که از ۱۸ بخش محاسباتی تشکیل شده و قادر است که تا 1.84 TFLOPS پردازش گرافیکی انجام دهد.

یک بلو-ری درایو هم با سرعت 6X روی آن قرار دارد و البته سرعت آن برای DVD ها معادل 8X خواهد بود و همراه با ۸ گیگابایت رم از نوع GDDR5 وارد بازار خواهد شد.

رم های پلی استیشن چهارم سرعتی برابر با ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه دارند و کارت شبکه بیسیم از نوع 802.11n است. به همراه پورت USB 3.0 و بلوتوث 2.1 و اچ دی ام آی و حتی خروجی AV .

دسته کنسول بازی جدید از نظر ظاهری شباهت زیادی به کنسول قبلی دارد. اما تغییرات مهمی در آن داده شده است. اسم آنها DualShock 4 است و یک تاچ پد جدید روی آنها می بینید. علاوه بر آن مجهز به یک جفت دوربین استریو هستند که موقعیت شما را در فضای سه بعدی تشخیص می دهد. یک دکمه Share هم به دسته اضافه شده که با فشردن آن می توان بازی را به صورت زنده برای دیگر دوستان پخش کرد.



امکان مهم دیگر شامل روشن شدن سریع است. پلی استیشن ۴ دارای یک وضعیت Sleep است که در آن انرژی بسیاری کمی مصرف می کند و در اینجا لازم است که با Eye هم آشنا شوید. چشم جدید کنسول سونی که چیزی شبیه به کینکت مایکروسافت است و دارای ۲ دوربین و ۴ میکروفون است. زاویه دید Eye حدود ۸۵ درجه است و قابلیت های زیادی به کنسول نسل جدید اضافه می کند. از جمله تشخیص چهره، موقعیت بازیکنان و حتی تشخیص بازیکنان از روی دسته ای که به دستشان است. با استفاده از نور LED روی دسته ها. البته فعلا نمی دانیم که Eye به صورت پیشفرض همراه با خود کنسول ارایه خواهد شد یا به صورت مجزا به فروش می رسد.

در کنسول جدید می توانید از راه دور کنترل دسته بازی دوست دیگرتان را در دست بگیرید. این امکان برای زمانی مفید است که دوست شما در بازی گیر کرده و به کمک نیاز دارد تا از مرحله عبور کند. امکان استریم بازی ها بین کنسول نسل چهارم و پلی استیشن ویتا هم برقرار شده است.



امکان دیگر پلی استیشن ۴ ارتباط با تلفن همراه و تبلت ها است. چیزی شبیه به امکانی که در کنسول جدید نیتندو قرار دارد. بنابراین می توانید از دستگاه اندرویدی یا iOS خودتان برای ارتباط با پلی استیشن ۴ استفاده کنید.

کاربرد این نمایشگر دوم هم مانند «گیم پد» کنسول نیتندو وی یو است. هرچند سونی توضیح کاملی نداد که آیا می توان روی نمایشگر دوم بازی هم کرد یا فقط برای کنترل بازی به کار میرود.

سونی اعلام کرد پلی استیشن ۴ در تعطیلات پایان سال جاری میلادی وارد بازار می شود، اما هنوز سوالات بدون پاسخ زیادی در مورد این کنسول وجود دارد که یکی از مهمترین آنها قیمت است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام