نارنجی: آقای گری کوواکز مدیر عامل موزیلا دقایقی قبل بر روی صحنه آمد تا درباره سیستم عامل موبایل فایر فاکس (Firefox OS) صحبت کند. در حاشیه این مراسم، نسخه هایی از تلفن های مخصوص توسعه دهندگان با این سیستم عامل دست به دست می شد و البته تلفنی از برند ZTE و تلفن دیگری از آلکاتل نیز حضور داشتند. در این مراسم از ZTE، آلکاتل، هوآوی و LG به عنوان شرکت هایی که اولین موج تلفن های مجهز به Firefox OS را روانه بازار خواهند کرد نام برده شد.

دکتر پاول جاکوبز مدیر عامل شرکت بزرگ کوالکام نیز در این مراسم حضور یافت و شاه کلید صحبت های او در "تلفن های هوشمند انبوه" خلاصه می شد است که این می تواند به معنای تمرکز موزیلا و شرکا بر روی تلفن های ارزان برای کسب سهم زیاد از بازار تلقی شود.

وقتی کار به توسعه دهندگان برسد، در اصل با هیچ اکوسیستم جدیدی روبرو نیستیم زیرا اکوسیستم، خود بستر وب است و اپلیکیشن ها بر پایه HTML5 ساخته می شوند. در حال حاضر تعدادی از شرکت ها نیز در حال کار بر روی ساخت اپلیکیشن های HTML5 برای Firefox OS هستند که از آن جمله می شود به دیزنی، توییتر، فیسبوک، باکس، و نوکیا (پروژه نقشه HERE) اشاره کرد.

اما در مورد فروشگاه اپلیکیشن یا Marketplace سیستم عامل جدید هم اگر چه موزیلا خود به تاسیس آن اقدام کرده ولی انتظار ندارد که فروشگاه آنلاینش تنها نمونه در نوع خود باشد و دیگران از جمله اوپراتورها نیز می توانند اقدام به راه اندازی فروشگاه های خود کنند.

دو تلفن به عنوان نمونه های اولیه توسعه دهندگان و دو تلفن دیگر هم از ZTE و آلکاتل در این مراسم به نمایش در آمد. ZTE Open که هنوز مشخصات کامل آن را نداریم یک نمایشگر 3.5 اینچی و پردازنده Cortex A5 دارد. تلفن آلکاتل یعنی One Touch Fire هم نمایشگر 3.5 اینچی و پردازنده ای با فرکانس 1 گیگاهرتز دارد، دوربین آن هم 3.2 مگاپیکسل است و در ضمن از میکرو اس دی پشتیبانی می کند.



نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام