با عرض سلام و احترام و تشکر فراوان از فرصتی که در اختیار ما قرار داده‌اید.
سؤال: خواهشمند است برای شروع با معرفی خودتان بحث را آغاز نمائیم؟
پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم
یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور‌ الحجه.به همه دوستداران امیرالمومنین علی (ع)، سلام و عرض ارادت دارم. امیدوارم سؤالات شما خلاصه باشد و من هم خلاصه جواب بدهم تا انشاءالله در فرصت بعدی مفصلاً با هم صفائی داشته باشیم.


من محمود (عباس) کریمی فرزند نقی هستم که در سال ۱۳۴۷ در یکی از محله‌‌ های مذهبی تهران به دنیا آمده‌ام. شغل‌‌‌ام آزاد و مرتبط با فعالیت‌های صنعتی می‌باشد.
بنده در سال ۱۳۷۰ ازدواج نموده‌ام و دارای دو فرزند می باشم، پسرم۱۱ سال و دخترم ۴ ساله می‌باشد در خصوص خانواده پدری نیز پدرم در سال ۱۳۶۱ درعملیات فتح‌المبین در دشت عباس مفقودالاثر شده‌اند و برادرم ابوالفضل کریمی نیز در کربلای ۵ شلمچه در سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند. دارای سه برادر به نامهای احمد، محمد و حسین می‌‌باشم

سؤال: از سوابق کاریتان بیشتر بفرمایید؟
پاسخ: بعد از رفتن پدرم در کنار تحصیل هم کار می‌کردم و هم مداحی. در مشاغلی همچون نجاری، بنائی و.... مدتی کار کرده‌ام.

سؤال: تحصیلات خود را تا کجا ادامه داده‌اید؟
پاسخ: بنده دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبائی بودم و تعداد ۷۴ واحد درسی نیز گذرانده‌ام اما از آنجائیکه حضور در جبهه فرهنگی را مقدم‌تر دانستم به سراغ مطالعات مرتبط با بحثهای فرهنگی و به ویژه مداحی رفتم و در این زمینه به کسب معارف اسلامی پرداختم.

سؤال: آیا اهل ورزش نیز هستید؟
پاسخ:بنده دارای کمربند سیاه دان دو در رشته جودو می‌باشم. در رشته شین ‌ذن کاراته نیز کمربند سیاه، دان ۵ دارم و به ورزش شنانیزبسیار علاقمندم.

سؤال: خوب جناب آقای کریمی از شروع مداحیتان بفرمائید؟
پاسخ: اولین بار در حالیکه خردسال بودم روی پای مرحوم کافی نشستم و روضه خواندم. الان نیز که بحول و قوه الهی در خدمت اهل بیت (ع) می‌ باشم.

سؤال: جناب آقای کریمی شما تسلط خاصی در دستگاههای موسیقی دارید، علت این موفقیت را در چه چیزی می‌دانید؟
پاسخ: هر صدایی در یک دستگاه موسیقی ادا می‌شود مثلاًً صدای گریه بچه و حتی کوچکترین صداهایی که شما می‌شنوید. علت آشنایی من نیز با دستگاههای موسیقی به این بر‌می‌گردد که چون بنده قاری قرآن بوده‌ام و در تلاوت قرآن رعایت دستگاههای موسیقی، ردیفها و ... بسیار حائز اهمیت می‌باشد، به مدد کلام وحی در این زمینه مهارت‌هایی به دست آورده‌ام جا دارد در اینجا از اساتید خود نیز یعنی حاج حمید آقای مدِقّ و حاج علی آقای اربابی نیز یاد نمایم که امیدوارم در هر کجا می‌باشند در سایه اهل بیت (ع) سربلند و پیروز باشند.

سؤال: اشعار در مداحی‌ها و برنامه‌های شما از جایگاه ممتازی برخوردار هستند، اشعار با مضمون و زیبا؛ به طور مثال خیلی‌ها شما را با شعر معروف و بسیار زیبای “عشق یعنی ....“ می‌‌شناسند؟
پاسخ: بیشتر شعرها را خودم می‌گویم مثلا همین شعر عشق یعنی که شما گفتید را هم بخاطر دارم که روی موتور در حالت گریه سروده‌ام. دوستی دارم به نام آقای م.ش که ایشان با من سر کار می‌آمد و اغلب اوقات روی موتور به ثبت اشعار می‌پرداخت.

سؤال: سابقه همکاری خود با هیات رزمندگان شمیرانات از چه زمانی شروع شده است و دلایل موفقیت این هیات به ویژه در جذب جوانان به عقیده حضرتعالی چه چیزهایی می‌تواند باشد؟
پاسخ: از حدود ۴ سال پیش در ماه رمضان جلسات هیات رزمندگان شمیرانات تشکیل شده و الحمدلله تا حالا نیز ادامه داشته است. به جهت تلاقی نکردن با جلسات دیگر معمولاً در شام هر مناسبت برنامه داریم و اگر بحث جذب جوانان را هم می‌ فرمائید لطف و کرامات اهل بیت بوده‌است.
در خصوص علت موفقیت جلسه هیئت رزمندگان نیز عوامل زیر را می‌توان برشمرد:
البته عامل مهم دیگری که باید به مطالب بالا اضافه شود فعالیت خالصانه عوامل جلسه در هر پستی که هستند می‌باشند. از آبدارچی گرفته تا هر قسمت ، همه وهمه با نیت الهی فعالیت می‌نمایند و این خود از برکات اهل بیت (ع) می‌‌ باشد.

سؤال:جناب آقای کریمی نام سایت ’’ فطرس ‘‘ می‌باشد اگر نظر خود را در این مورد بفرمایید ممنون می‌شویم.
پاسخ: فطرس فرشته‌ای بود که بالهایش بر اثر قهر خداوند متعال سوخته شده بود و در روز ولادت حضرت سیدالشهدا (ع) به همراه خیل کثیری از ملائک به زمین آمد و خود را به قنداقه حضرت ابی‌عبدالله متبرک نمود و خداوند به احترام ارباب بالهای فطرس را به او عطا فرمود. فطرس در آسمانها به پرواز درآمد و می‌گفت: کیست مثل من که آزاد شده حسینم؟ و از آن روز فطرس عهد کرد که سلام عاشقان حضرت ابی‌عبدالله (ع) را به مولا برساند و چون کار فطرس ابلاغ سلام است کار سایت فطرس نیز ابلاغ معارف اهل بیت (ع) است، انشاء الله.
فطرس که پرش را شرر قهر خدا سوخت باز آنکه بدادش پر پرواز حسین است

سؤال: جناب آقای کریمی از ملاقاتهایتان با مقام معظم رهبری بفرمائید؟
پاسخ: این از کرامات حضرت صدیقه (س) است که در بعضی مجالس بنده حقیر به خدمت پیر و مرادم عرض ادب کرده‌ام.

سؤال: شما در جلسات بر روی ازدواج جوانان خیلی تأکید دارید. آنهم با این مشکلات مالی؟
پاسخ: به جهت مسائل مالی جای نگرانی نیست چرا که من خودم در حال حاضر با داشتن دو فرزند مستأجر می‌باشم و منزل پدری‌ام نیز از ۶۰ متر مربع تجاوز نمی‌کند ولی به حول و قوه الهی دو فرزند دارم و شکر خدا را بجا می‌آورم. اگر نیتها الهی باشد همه مسائل حل می‌شود و هیچ جای نگرانی نیست.

سؤال: جناب آقای کریمی در صورتیکه صحبت خاصی دارید نیز بفرمایید؟
پاسخ: تنها این مطلب که هر کس باید موجب زینت بزرگتر خود باشد به طور مثال بچه‌ها باید زینت پدر و مادر خود باشند و شاگرد زینت استاد. شیعه باید زینت امامان معصوم (ع) خود باشد و ما نیز در هیات رزمندگان به همین ترتیب. توقع ما از همه به ویژه جوانان، خواهران و برادران محترم این است. که الحمدلله نیز به اینگونه است و تأکید ما نیز بر همین است.

با تشکر فراوان از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید و امیدواریم باز هم در فرصتهای آینده بتوانیم در خدمت شما باشیم. والسلام

خلاصه بیوگرافی حاج محمود کریمی : مداح اهل بیت (علیه السلام)
حاج محمود کریمی ، دارای دو فرزند ، یک دختر ۴ ساله و یک پسر ۱۱ ساله در مورد اینکه مداحی را از کی و چگونه شروع کرده است شروع کار مداحی را به یاد ندارد ، تا آنجا که می گوید ، در بحث عشق یادم نمی آید دقیقاً چند سالم بود ، نمی دانم از کی شروع کردم ، البته پدرم هم مداح بود.در فعالیت های ورزشی هم شرکت داشته ، تا جایی که جودو را تا دان ۲ کار کرده و تکواندو را در قالب بسیج و کاراته را هم تا دان ۵ در سبک شین ذن ادامه داده است. در ورزش شنا نیز مهارت دارد. الان اصل کار ورزشی او کشتی است.
چند جمله از زبان ایشان :
درخت هرچه بارش بیشتر بشود ، سرش پایین تر می آید ، این همان چیزی است که از قدیم به همه آموختند ولی الان لقلقه زبانها شده اگر زورت برسد و زورنگویی مهم است. اگر چشم داشته باشی و به نامحرم نگاه نکنی مهم است. اگر زور نداشته باشی ، یا مثلاً چشم نداشته باشی و بعد بگویی من خودم را کنترل می کنم که هنر نیست. مهم آن است که قدرت داشته باشی و خودت را کنترل کنی!

 


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام