كودكان پس از سن شش و تا 9 سالگی می توانند هر ورزشی را كه دوست دارند، انجام دهند

دبیر انجمن علمی، پزشكی ورزشی ایران، انجام فعالیت های ورزشی تخصصی را برای كودكان زیر شش سالگی مضر دانست و توصیه كرد، كودكان تا پیش از طی كردن این محدوده سنی، بصورت تفریحی ورزش كنند.

دكتر علی مظاهری نژاد افزود: كودكان پس از سن شش و تا 9 سالگی می توانند هر ورزشی را كه دوست دارند، انجام دهند.

وی با بیان آنكه پس از 9 سالگی، ورزش برای نوجوانان تخصصی تر می شود، گفت: از آن جایی كه رشد بچه ها در سن نوجوانی هنوز كامل نشده، بهتر است از ورزش های تخصصی سنگین در این سن جلوگیری شود.

دبیر انجمن علمی پزشكی ورزشی گفت: ورزش های تخصصی سنگین از جمله وزنه برداری و كشتی در سنین نوجوانی به رشد بچه ها آسیب رسانده و در آنان اختلال ایجاد می كند.

مظاهری نژاد ادامه داد: در صورت علاقه مندی نوجوانان به این نوع ورزش ها، باید با آن با احتیاط برخورد كنند تا دچار آسیب نشوند.

به گفته دبیر انجمن علمی، پزشكی و ورزشی ایران، حركات ورزشی در سنین نوجوانی و جوانی در جلوگیری از دردهای مفصلی در بزرگسالی موثر است، اما باید این نوع ورزش ها با مشورت متخصصان طب فیزیكی و ورزشی صورت گیرد.

مظاهری نژاد افزود: فعالیت بدنی در سنین پایین از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می كند و مفصل ها در اثر حركات مفید روزانه، همیشه جوان می ماند و كمتر دچار درد می شود.

وی گفت: نوع ورزش و حركات بدن در سنین مختلف متفاوت است بنابراین ورزش های مناسب، سلامت مفاصل و استخوان ها را در سنین جوانی و میانسالی و حتی سالخوردگی بیمه می كند.


مظاهری نژاد ادامه داد: فعالیت های ورزشی كه منجر به مصرف انرژی در بدن شود، فعالیت فیزیكی نام دارد اما اگر این حركات ورزشی هدفمند و برنامه ریزی شده باشد، ورزش نامیده می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام