تحقيقات نشان مي دهد نمره هوش كودكان را مي توان تا 20 نمره افزايش داد در صورتي كه در محيطي غني رشد كنند و نيازهاي آن ها در خانواده رفع شود. در واقع توجه به سؤالات كودكان نمره هوش آن ها را تا 20 نمره افزايش مي دهد.

يكي از دوره هاي حساس رشد كودكان هفت تا 9 ماهگي است كه كودك به مادرش علاقه مند و جدا شدن از او سبب گريه اش مي شود.

اگر كودك مدت كوتاهي از مادرش دور شود دلبستگي او دچار مشكل مي شود و در آينده او تأثير خواهد گذاشت.

كودك در سنين 2 تا 3 سالگي لجباز مي شود و 3 تا 4 سالگي سن چراها و كنجكاوي هاي كودكان است و در صورتي كه به سؤالات كودكان به درستي پاسخ داده شود به رشد ذهني و خلاقيت او كمك مي شود.

مشكلات دوران كودكي بر تشكيل شخصيت او در بزرگ سالي تأثير فراواني دارد و اين مشكلات در اثر توجه نكردن به نيازهاي كودك به وجود مي آيد مانند نوزادي كه نياز به محبت دارد و از روي واكنش هاي غيركلامي مادر متوجه محبت او نسبت به خود مي شود و اگر نيازهاي عاطفي او برطرف نشود و والدين براي او وقت كافي نگذارند در آينده او تأثير خواهد گذاشت.

بهترين سبك تربيتي كودكان اعتدال است، لذا: والدين بايد اين حد را رعايت كنند، اگر والدين كنترل، نظارت و سختگيري زياد كنند كودك دچار فشار روحي شديد مي شود و اگر كودك را به حال خود رها كنند كودك دچار هرج و مرج مي شود.

والدين بايد داراي خانواده سالم باشند يعني بين پدر و مادر تفاهم و توافق باشد و مشكلي در خانواده نباشد چرا كه هر نوع مشكلي كودك را تحت تأثير قرار مي دهد و كودكي كه در خانواده با عشق، محبت، دوستي و تفاهم بزرگ شود اين عشق و محبت را از خانواده ياد مي گيرد و نيازهاي مختلف كودك در سنين مختلف حل مي شود.

والدين بايد نظارت كافي بر فرزندانشان داشته باشند و كودك را به حال خود رها نكنند و از دور مواظب كارها و رفتارهاي كودك خود باشند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام