امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 آخرين باری كه پيامبر صلی الله عليه و اله و سلم وارد مكه شدند و اعمال حج را به جای آوردند در سال دهم هجری بعنوان حجه الوداع بود كه حضرت برای اولين بار به طور رسمي اعلان حج دادند تا همه مردم در حد امكان حاضر شوند.

با اينكه انتظار مي رفت پيامبر خدا در آخرين سفر حج خود مدتي در مكه بمانند، ولي بلافاصله پس از اتمام حج حضرت به منادي خود بلال دستور دادند تا به مردم اعلان كند: فردا كسي جز معلولان نبايد باقي بماند، و همه بايد حركت كنند تا در وقت معين در غدير خم حاضر باشند.

 

براي مردم بسيار جالب توجه بود كه پيامبرشان بعد از ده سال دوری از مكه بدون آنكه مدتي اقامت كنند تا مسلمانان به ديدارشان بيايند و مسايل خود را مطرح كنند، بعد از اتمام مراسم حج فوراً از مكه خارج شدند و مردم را نيز به خروج از مكه و حضور در غدير امر نمودند.

صبح آن روز كه پيامبر صلي الله عليه و اله و سلم از مكه حركت كردند، سيل جمعيت كه بيش از صد و بيست هزار نفر (و به قولي صد و چهل هزار، و به قول ديگر صد و هشتاد هزار نفر) تخمين زده مي شدند به همراه حضرت حركت كردند. حتي عده اي حدود دوازده هزار نفر از اهل يمن كه مسيرشان به سمت شمال نبود همراه حضرت تا غدير آمدند.

 گروهها و قبائل عرب، هر یک با دنیایی از معارف اسلام، پس از وداع با پیامبرشان و معرفت کامل به جانشین او راهی شهر و دیار خود شدند و خطبه پیامبر را به اهالی شهر و دیار خود رساندند و پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم نیز عازم مدینه گردیدند.خبر واقعه غدیر در شهرها منتشر شد و به سرعت شایع گردید و به گوش همگان رسید، و بدینگونه خداوند حجتش را بر مردم تمام کرد.

با وجود اینکه راویان بسیاری از سند های این حدیث ،راویان دو کتاب (صحیح مسلم) و (صحیح بخاری)هستند ، چه کسی می تواند صحت این حدیث را انکار کند؟! و تقریبا در بین برادران اهل تسنن و شیعیان شکی در تواتر این حدیث نیست و تنها بحث علمی که در این بین مطرح است تنها تفسیر و تاویل لفظ مولی است.فر هنگ نیوز سعی دارد با انتشار این اینفوگرافی با ایراد یک بحث علمی قضاوت را به مخاطبان بسپارد که هدف پیامبر از بیان این موضوعات در واقعه غدیر خم چه بود.

... برای مشاهده اینفوگرافی در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید ...

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام