70 سال؛ این زمانی است که بیشتر آدم ها عمر می کنند اما خیلی ها هم هستند که می خواهند رکورد بزنند و بیشتر از اینها زندگی کنند.اگر جزو این گروه افراد هستید بهتر است اسرار طول عمر را بدانید و با رعایت چند نکته ، سلامت روحی و جسمانی تان را تضمین کنید.

● دور کردن کینه از دل

کینه های گذشته را از ذهن تان پاک کنید. این کار برای سلامتی تان مزایای زیادی به همراه دارد. عصبانیت مزمن عملکرد ریه ها را ضعیف می کند و با خطر بروز بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایر درد ها در ارتباط است. بخشیدن دیگران استرس را کاهش می دهد، فشار خون را پایین می آورد و اجازه می دهد راحت تر نفس بکشید. البته هر چقدر که سن تان بالاتر می ورد این مزایا بیشتر خودشان را نشان می دهند.

● روابط گسترده اجتماعی

باید از دوستان خوب تان سپاسگزار باشید چون سبب افزایش طول عمر شما می شوند. پژوهشگران استرالیایی بعد از یک تحقیق ۱۰ ساله دریافته اند افراد سالخورده ای که روابط اجتماعی خوبی دارند نسبت به افرادی با دوستان خیلی کم، بیشتر عمر می کنند و برای زنده ماندن انگیزه قوی تری دارند. علاوه بر این ۱۴۸ مطالعه در سراسر دنیا که در ارتباط با طول عمر انجام شده، این موضوع را تایید می کند که دوستی و ارتباط اجتماعی مناسب با دیگران یکی از اسرار طول عمر است.

● انتخاب عاقلانه دوستان

عادت ها و رفتار دوستان بر شما هم تاثیر می گذارد. پس برای داشتن سبک زندگی سالم افراد مناسبی را در گروه دوستان تان جای دهید. تحقیقات نشان می دهد که چاقی مسری است و اگر دوستان چاقی داشته باشید احتمال اینکه خودتان هم دچار اضافه وزن شوید تا ۵۷ درصد افزایش می یابد. سیگار کشیدن هم عادت بد دیگری است که از عمر شما کم می کند و می تواند از طریق شرکت در جمع آدم های سیگاری به شما منتقل شود.

● ترک کردن سیگار

ترک سیگار در افزایش طول عمر نقش موثر دارد. بر اساس تحقیقات ۵۰ ساله دانشمندان انگلیسی، ترک سیگار در سن ۳۰ سالگی می تواند طول عمر شما را تا یک دهه افزایش دهد. اگر این عادت را در سن ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ زندگی کنار بگذارید میزان طول عمرتان به ترتیب ۹، ۶ و ۳ سال بیشتر می شود.

● خواب ظهرگاهی!

یک چرت سبک نیمروزی در بسیاری از نقاط دنیا رایج است و شواهد مختلف نشان می دهد که چرت بعد از ظهر می تواند به افزایش طول عمر شما کمک کند. نتایج تازه ترین تحقیقات روی ۲۴ هزار نفر شرکت کننده ثابت کرد افرادی که به طور منظم ظهر ها خواب سبکی دارند احتمالا ۳۷ درصد کمتر از سایرین مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تجربه می کنند.

محققان بر این باورند که چرت نیمروزی سبب پایین آمدن هورمون های ناشی از استرس شده و به سلامت قلب کمک می کند. خواب شبانه به موقع هم بسیار کارآمد است. خواب شبانه کافی می تواند در کاهش بروز چاقی، دیابت، بیماری قلبی و اختلالات خلق و خو تاثیر بگذارد. خواب کافی به بهبود سریع بیماری ها هم کمک می کند. خواب شبانه کمتر از پنج ساعت سبب بروز مرگ زودرس می شود. پس به اندازه بخوابید.

● خوش به حال سبک وزن ها

اگر اضافه وزن دارید برای مقابله با دیابت، بیماری های قلبی و سایر عوامل کوتاه کننده طول عمر تصمیم بگیرید خودتان را لاغر کنید. چربی های دور شکم هم مضر هستند و سبب بروز بیماری های مختلف می شوند. نتایج یک تحقیق پنج ساله نشان می دهد مصرف زیاد غذاهای فیبر دار و ورزش منظم ، از جمله موثرترین راه ها برای کاهش چربی های دور شکم است.

● رژیم غذایی مدیترانه ای

این رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، روغن زیتون و ماهی است. تجزیه و تحلیل ۵۰ مطالعه روی بیش از نیم میلیون نفر ثابت می کند که انتخاب رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ایجاد اختلالات در سوخت و ساز بدن و چاقی، بالا رفتن فشار خون و افزایش قند خون را کاهش می دهد که همه این عوامل از بروز بیماری های قلبی و دیابت پیشگیری می کنند.

● زندگی ژاپنی

اوکیناوا یکی از شهرهای ژاپن است که اهالی آن در بین مردم دنیا به داشتن بیشترین طول عمر مشهورند. پژوهشگران معتقدند که دلیل این موضوع به رژیم غذایی سنتی مردم این منطقه مربوط است؛ به طوری که غذای مردم اوکیناوا سرشار از سبزیجاتی در رنگ های سبز و زرد و بسیار کم کالری است. البته نسل جوان اوکیناوا که این رژیم غذایی را به طور کامل دنبال نمی کنند طول عمرشان کمتر شده است.

از سوی دیگر تحقیقات ژاپنی ها نشان می دهد افرادی که در زندگی اهداف مشخصی دارند کمتر دچار مرگ ناشی از سکته مغزی و بیماری های قلبی می شوند و از بیماری آلزایمر هم دور می مانند. پیدا کردن سرگرمی و فعالیت های دلخواه هم سبب می شود مرگ را از خودتان دور کنید.

● ازدواج، ازدواج، ازدواج

کمی سخت است اما اگر مجرد هستید از همین امروز در فکر ازدواج باشید چون تحقیقات بی شماری نشان می دهد افراد متاهل نسبت به مجرد ها بیشتر عمر می کنند. در نتایج بررسی ها نکته جالب دیگری هم به چشم می خورد؛ این که افرادی که یک بار ازدواج را تجربه کرده و بعد بیوه شده یا طلاق گرفته بودند نسبت به کسانی که اصلا ازدواج نکرده بودند، طول عمر بیشتری داشتند.

● مدیریت استرس

تغییر سبک زندگی و مدیریت استرس نه تنها به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند، بلکه در افزایش طول عمر هم نقش پر رنگی دارد. برای دوری از استرس می توانید نفس عمیق بکشید یا به سراغ ورزش های هوازی بروید. برای برطرف کردن استرس روزانه فقط کافی است چند دقیقه وقت بگذارید تا نتایج مثبت آن را ببینید. از سوی دیگر شواهد زیادی ثابت می کنند افرادی که ورزش می کنند و تحرک بیشتری دارند سالم تر هستند و دیرتر از این دنیا خداحافظی می کنند.

بر اساس بررسی های مختلف، انجام فعالیت های بدنی منظم خطر بروز بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت، بعضی از انواع سرطان ها و افسردگی را کاهش می دهد. ورزش به شما کمک می کند تا در سنین بالا از لحاظ روحی هم در وضعیت خوبی باشید.

● توجه به معنویات

پژوهشگران دریافته اند افرادی که در مناسبت های مذهبی شرکت می کنند و به معنویات توجه دارند نسبت به افراد بی توجه به دین و مذهب طول عمر بیشتری دارند. در یک بررسی ۱۲ ساله روی افراد بالای ۶۵ سال مشخص شد افرادی که یک بار در هفته در مکان های مذهبی حاضر می شدند یک پروتئین ضروری مربوط به سیستم ایمنی در بدن شان بیشتر وجود داشت. علاوه بر این میزان مرگ و میر آنها در طول دوره مطالعاتی کمتر بود.در واقع افراد ضمن عبادت دسته جمعی شبکه اجتماعی قدرتمندی تشکیل می دهند که حضور در چنین گروه هایی به سلامت جسمانی کمک می کند.


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام