متن پاسخ: برخي صاحب نظران در اين باره گفته اند؛ ممكن است كه ايشان داراي همسر و فرزنداني باشند. اما روايات معتبري در اين باره موجود نيست، (پاسخ ده پرسش. آيت الله صافي گلپايگاني، ص 53 - 56). اگر ايشان همسري هم اختيار نكرده باشند، امر استثنايي است ، چنانچه طول عمر حضرت امر خلاف عادت است، عدم اختيار همسر هم اينگونه مي‏باشد و ازدواج جزو مستحبات مورد تاكيد اسلام است و واجب نيست و امكان دارد كه اين امر مستحب از آن حضرت برداشته شده باشد. و روايت نبوي(ص) كه هر كس ازدواج نكند از من نيست، بيان حكم غالبي مسئله است و امكان دارد كه درباره حضرت استثناء شده باشد.
البته از برخي روايات استفاده مي شود كه حضرت مهدي- عجل الله فرجه الشريف- داراي اهل و فرزند مي باشند. مثلا در روايتي آمده است كه حضرت صادق- عليه السلام- مي فرمايد: « كاني اري نزول القائم- عليه السلام-في مسجد السهله باهله و عيال» گويا فرود آمدن حضرت قائم-عليه السلام- را در مسجد سهله به همراه خانواده و اهلش مي بينم ( الشموس المضيئه، علي سعادت پرور، ص97، خ 5 و6 ).
در برخي زيارات آن حضرت نيز عباراتي وجود دارد كه دلالت بر خانواده داشتن آن عزيز است. مثلا در صلوات معروف به ابوالحسن ضراب اصفهاني كه خود حضرت آن را بيان فرموده اند و در مفاتيح الجنان در اعمال روز جمعه آمده است، چنين مي خوانيم: " و صل علي وليك و ولاه عهدك و الائمه من ولده و مد في اعمارهم و زد في آجالهم ... " خدايا بر ولي خود و بر واليان امور عهد خود و امامان و پيشوايان از فرزندان مهدي - عليه السلام- درود فرست و عمرشان طولاني و اجلشان را دور گردان... . و در زيارت روز جمعه درباره آن حضرت چنين آمده است: "يا مولاي صاحب الزمان صلوات الله عليك و علي آل بيك... . اي مولاي من! اي مالك عصر و روزگار! درود خداوند برشما و برخانواده شما باد" كه اين ظهور دارد كه ايشان داراي خانواده و اهل بيت مي باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام