متن پاسخ: مطابق نظريه "خفاي شخص"، بايد ملتزم به عدم ازدواج شد؛ زيرا طبق اين نظريه او از همه افراد مخفي است، وازدواج احتياج به ارتباط با مردم دارد واين به نوبه خود با حكمت وفلسفه غيبت سازگاري ندارد. ومطابق نظريه "خفاي عنوان"، مي‏توان ملتزم به ازدواج حضرت شد، خصوصاً آنكه مطابق با سنّت اسلامي است. آنچه به نظر مي‏رسد ترجيح قول اول است، به جهت:
1 - روايات بسيار بر خفاي شخص.
{پاورقي . كمال الدين، ص 370 ؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 151 و ج 51، ص 32. پاورقي}
2 - گر چه در روايت عَمْري اشاره شده كه مردم حضرت را در موسم حج مي‏بينند ولي نمي‏شناسند، امّا اين روايت از امام نقل نشده ونيز اختصاص به موسم حج دارد.
{پاورقي . كمال الدين، ص 440. پاورقي}
3 - قرار است كه حضرت در غيبت تام به سر برد.
4 - اگر ازدواج صورت گرفته بود بايد در يك مورد هم كه شده سفرا ووكلاي ناحيه مقدّسه به آن اشاره مي‏كردند.
5 - مسعودي از علي بن ابي‏حمزه نقل كرده كه فرمود: ما به امام رضا (ع) عرض كرديم: براي ما روايت شده كه امام از دنيا نمي‏رود تا آنكه نسل خود را ببيند؟ امام رضا (ع) به او فرمود: "آيا در خصوص اين حديث براي شما روايت نشده: "إلّا القآئم"؛ به جز قائم.
{پاورقي . اثبات الوصية، ص 201. پاورقي}

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام