متن پاسخ: تمام مذاهب اسلامي بر اصل مسئله ظهور حضرت مهدي (ع) از ذريّه پيامبر اكرم (ص) اتفاق نظر دارند. همه معتقدند كه در آخرالزمان شخصي به نام مهدي (ع) ظهور كرده، زمين را پر از عدل وداد خواهد كرد، همان گونه كه از ظلم وجور پر شده است.
الف. از علماي شيعه
شهيد صدر؛ مي‏فرمايد: "به راستي اعتقاد به حضرت مهدي (ع) به عنوان پيشواي منتظر براي تغيير جهان به جهاني بهتر، در احاديث پيامبر (ص) به طور عموم و در روايات اهل بيت: به طور خصوص آمده است وبه حدي به اين مسئله تأكيد شده كه جاي هيچ شكي را براي انسان باقي نمي‏گذارد...".
{پاورقي . بحث حول المهدي، ص 104ù103. پاورقي}
شيخ محمد رضا مظفر مي‏فرمايد: " مسئله بشارت به ظهور مهدي (ع) از اولاد فاطمه (س) در آخرالزمان واينكه زمين را از عدل وداد پر مي‏كند بعد از آنكه از ظلم وجور پر شده باشد، از مسائلي است كه به طور متواتر از پيامبر (ص) رسيده است ومسلمانان در كتاب‏هاي روايي خود آنها را نقل كرده اند".
{پاورقي . عقائد الاماميه، ص 77. پاورقي}
ب. از علماي اهل سنّت
ناصر الدين الباني مي‏گويد: "اما مسئله مهدي، بايد دانسته شود كه درباره خروج او احاديث صحيح بسياري وارد شده است...".
{پاورقي . حول المهدي (ع)، الباني، مجله التمدن الاسلامي، سال 1371ه. پاورقي}
شيخ عبدالمحسن بن حمد العباد مي‏گويد: "همانا كثرت احاديث مهدي (ع) وتعدد طرق آنها واثبات آنها در كتاب‏هاي اهل سنّت به حدي است كه بسيار دشوار به نظر مي‏رسد كه بتوانيم بگوييم حقيقتي ندارند، مگر اينكه كسي جاهل بوده يا اهل جدل باشد، يا دقت در سندهاي آنها نكرده باشد وبر كلام بزرگان اهل علم واقف نباشد...".
{پاورقي . عقيدة اهل السنة والأثر في المهدي المنتظر، مجله جامعة اسلامية، شماره 3. پاورقي}
شيخ عبدالعزيز بن عبداللَّه بن باز مي‏گويد: "پس امر مهدي (ع) معلوم واحاديث در آن مستفيض بلكه متواتر وتقويت كننده يكديگرند، وجماعتي از اهل علم ادعاي تواتر آنها را نموده‏اند...".

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام