اگر مقصود شما از آخرالزمان‌، زمان نزديك به ظهور امام زمان‌غ است چنان كه معمولاً مردم به ايام نزديك ظهور، آخرالزمان مي‌گويند ـ بايد بگوييم در قرآن كريم‌، آياتي است كه ـ بنابه عقيدة برخي مفسران ـ به طغيان برخي ملّت‌ها بر ضدّ كشورهاي مسلمان اشاره دارد:
"وقَضَينا اِلي‌َ بَني اِسرَءيل‌َ فِي الكِتـَب‌ِ لَتُفسِدُن‌َّ فِي‌الاَرض‌ِ مَرَّتَين‌ِ ولَتَعلُن‌َّ عُلُوًّا كَبيرا # فَاِذا جأَ وَعدُ اُولهُما بَعَثنا عَلَيكُم عِبادًا لَنا اولي بَأس‌ٍ شَديدٍ فَجاسوا خِلـَل‌َ الدّيارِ وكان‌َ وَعدًا مَفعولا # ثُم‌َّ رَدَدنا لَكُم‌ُ الكَرَّة‌َ عَلَيهِم واَمدَدنـَكُم بِاَموَل‌ٍ وبَنين‌َ وجَعَلنـَكُم اَكثَرَ نَفيرا # اِن اَحسَنتُم اَحسَنتُم لاِ َنفُسِكُم واِن اَسَأتُم فَلَها فَاِذا جأَ وَعدُ الأَخِرَة‌ِ لِيَسوءوا وُجوهَكُم ولِيَدخُلُوا المَسجِدَ كَما دَخَلوه‌ُ اَوَّل‌َ مَرَّة‌ٍ ولِيُتَبِّروا ما عَلَوا تَتبيرا(اسرأ4ـ7) ما به بني‌اسرائيل در كتاب ]تورات‌[ اعلام كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد، و برتري جويي بزرگي خواهيد نمود.هنگامي كه نخستين وعده فرا رسد، مرداني پيكارجو را بر شما مي‌فرستيم ]تا سخت شما را درهم كوبند، حتي براي به دست آوردن مجرمان‌[ خانه‌ها را جست‌وجو مي‌كنند، و اين وعده‌اي است قطعي‌، سپس شما را بر آن‌ها چيره مي‌كنيم و اموال و فرزندانتان را افزون خواهيم كرد و نفرات شما را بيش‌تر ] از دشمن [ قرار مي‌دهيم‌... و هنگامي كه وعدة دوم فرا رسد ]آن چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت كه‌[آثار غم و اندوه در صورت‌هايتان ظاهر مي‌شود و داخل مسجد]الاقصي‌[ مي‌شوند، همان‌گونه كه در دفعة اول وارد شدند و آن چه را زير سلطة خود مي‌گيرند، درهم مي‌كوبند." برخي مفسران مي‌گويند: اين دو حادثه ـ كه در آيات بالا به آن اشاره شده است ـ مربوط به روي‌دادهاي بعد از جنگ جهاني دوم و تشكيل حزبي به نام "صهيونيسم‌" و تشكيل دولتي به نام "اسرائيل‌" در قلب ممالك اسلامي است‌. منظور از "فساد اول‌" بني اسرائيل و برتري جويي آن‌ها همين است و منظور از "انتقام اوّلي‌" آن است كه ممالك اسلامي زماني كه از اين توطئه آگاه شدند، دست به دست هم دادند و توانستند بيت‌المقدس و قسمتي از شهرها و قصبات فلسطين را از چنگال يهود بيرون آورند; و بدين سان بود كه نفوذ يهود از مسجدالاقصي به كلي منقطع شد. و مراد از "فساد دوم‌"، هجوم بني‌اسرائيل ـ با اتكاي نيروهاي استعماري جهان خوار ـ به سرزمين‌هاي اسلامي و اشغال آن‌ها و بيت المقدس و مسجدالاقصي است‌. و به اين ترتيب‌، بايد مسلمانان‌، در انتظار پيروزي دوم بر بني‌اسرائيل باشند، به گونه‌اي كه مسجدالاقصي را از چنگال آن‌ها بيرون آورده‌، نفوذشان را از اين سرزمين اسلامي به كلي قطع كنند. اين‌، همان چيزي است كه همة مسلمانان جهان در انتظار آن هستند و وعدة فتح و نصرت الهي‌، به مسلمانان است‌. با توجه به اين كه در روايات ائمه‌: آيات بالا، بر حوادث تاريخ مسلمانان تطبيق شده است ; از جمله‌، بر جمعيّتي كه قبل از قيام مهدي‌غ قيام مي‌كنند،ـبا توجه به اين روايات ـ مي‌توان اين آيات را از آياتي دانست كه نظر به تعرّض كفار به مسلمين در آخرالزمان دارند.( تفسيرنمونه‌، آية‌الله مكارم شيرازي و ديگران‌، ج‌، ص‌ـ34، نشر دارالكتب‌الاسلاميه‌. ) و اگر مقصود شما از"آخرالزمان‌" زمان نزديك به قيامت است و يا زمان پيامبر آخرالزمان ـ كه زمان پيامبراسلام است ـ و يا چيز ديگري در پرسش‌هاي بعدي مطرح بفرماييد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام