ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر مقدور بود، دعای عرفه امام حسین علیه السلام را مطالعه کنید. باور کنید من منکر ثواب نیستم اما این ثواب پدر بعضی از مردم را درآورده است. بزرگان ما می‌گفتند برای انسان‌شدن بخوانید، ثواب خودش خواهد آمد! در مضامین‌ دعای عرفه دقت کنید که بسیار زیباست. دعای عرفه افتخار شیعه است

 

 روز عرفه در نگاه ما یک روز بسیار با اهمیت و دارای ارزش‌های معنوی فراوان است. فرصتی که در این روز برای مناجات و نیایش با پروردگار دست می‌دهد، غنیمتی است برای بندگان تا بازهم درب‌های رحمت الهی را گشوده ببینند و توفیق خالص شدن در برابر معبود را بیابند. در ادامه گزیده‌ای از سخنان آیت‌الله فاطمی‌نیا درباره فضیلت روز عرفه که اخیراً در یکی از مجالس اهل بیت (علیهم السلام) بیان شده بود، می‌آید. 

 
استاد فاطمی‌نیا در آستانه روز عرفه و درباره عظمت این روز این‌گونه بیان می‌کند: «نهم ماه ذی الحجه یعنی روز عرفه را از دست ندهید. روز عرفه روز روا شدن حاجت‌هاست.» 
 
ایشان در ادامه با برشمردن رحمت ویژه خداوند در روز عرفه می‌افزاید: «سید الساجدین حضرت امام سجاد علیه السلام سائلی را دید که روز عرفه دست نیاز به بندگان دراز کرده است، تعجب می‌کنم تو از یک بشر سؤال می‌کنی در حالی که امروز بچه‌هایی که در رحم مادرانشان هستند هم امید به رحمت خداوند دارند و تو داری از مردم طلب می‌کنی!»
آیت‌الله فاطمی‌نیا با یادآوری شهادت حضرت مسلم در روز عرفه، تاکید می‌کند: «نمک و چاشنی روز عرفه، توسل به حضرت مسلم بن عقیل (ع) است. من متأسفم از اینکه این موضوع کمتر یادآوری می‌شود. روز نهم ذی الحجه اولین شهید راه کربلا به شهادت رسیده است، و اساساً توسل به حضرت مسلم، روح عبادات در روز عرفه است.» 
 

وی در پایان با تاکید بر دقت در مضامین دعای عرفه، تصریح می‌کند: «اگر مقدور بود، دعای عرفه امام حسین علیه السلام را مطال



نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام