ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

او می گوید:مهندسی معکوس شیعیان این است که ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید و اگر از من می پرسید چگونه؟ می گویم در قانون اساسی… اگر توانستید ولایت فقیه را خط بزنید بلافاصله پرنده ی شیعه افت می کند… چنین جامعه ای از درون فرو می ریزد بدون اینکه یک تیر شلیک کنید.

نگاهی به پرونده فرانسیس فوکویاما( متولد 1952 در شیکاگو) فیلسوف یهودی،آمریکایی و استادی در رشته اقتصاد سیاسی بین الملل  که هم اکنون در دانشگاه جان هاپکینز واشینگتن به تدریس اشتغال دارد حقیقتی های را درباره سیاستهای ضد اسلامی غرب روشن میکند .

فوکویاما در پرونده سیاه ضد اسلامی خود دارای سابقه کار در اداره امنیت امریکاو نیز تحلیلگر نظامی در شرکت (رند) از شرکتهای وابسته به پنتاگون می باشد .

اما فرانسیس فوکویاما چگونه معروف به یک تحلیلگر سیاسی و ادیانی شد او با نوشته کتابی با عنوان “پایان تاریخ و آخرین انسان” در سال 1992 مشهور شد.

فوکویاما در سالهای پس از جنگ، به عنوان جامعه شناس هلندی و با روادید این کشور به ایران آمد و در مدت هشت ماه اقامتش از نزدیک به تکمیل تحقیقاتش پرداخت. او در سال 1997 در کنفرانسی در اورشلیم اسرائیل گفت: شیعه پرنده ایست که افق پروازش بالاتر از نیروهای ماست. این پرنده دو بال دارد: یک بال سرخ که شهادت طلبی شیعه است و برگرفته از قیام عاشوراست و یک بال سبز که انتظار مهدی و عدالت خواهی است. همچنین شیعه بعد سومی هم دارد که اهمیتش بسیار است؛ شیعه زرهی به نام ولایت فقیه به تن دارد که قدرتش با آن دو چندان میشود. وی گفت: درست است که در بین فرهنگ ها، فرهنگ اسلام و در بین مکاتب، شیعه غالب می شود، اما ما می خواهیم با اقدامات بزرگی، این معامله را به سوی خودمان تغییر دهیم.

فوکویاما سپس نظریه ای را با عنوان “میکروپولتیک و میکروفیزیک” ارائه می دهد، میکروپولتیک یعنی میل و انگیزه و میکروفیزیک یعنی قدرت. او می گوید: “برای پیروزی بر مردم یک کشور، باید انگیزه ی مردم را تغییر داد. اگر انگیزه ی مردم، که به عنوان یک فرهنگ شکل گرفته است، تغییر کند و به رفاه طلبی و تجمل گرایی و اشرافی گری تبدیل شود، شما پیروز خواهید شد و گرنه مانند این است که آب در هاون می کوبید. این انگیزه ها هم تغییر نمی کند مگر اینکه ارکان قدرت یک قدرت برای تغییر دادن آن وارد صحنه شوند.”

او می گوید:مهندسی معکوس شیعیان این است که ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید و اگر از من می پرسید چگونه؟ می گویم در قانون اساسی. اگر شورای نگهبان را که موجب بقای ولایت فقیه است، از طریق حمله به نظام استصوابی، از قانون اساسی حذف کنید، خود به خود ولایت فقیه هم در یک رفراندوم زده می شود. اگر توانستید ولایت فقیه را بزنید بلافاصله پرنده ی شیعه افت می کند در گام بعد باید میل مردم را از شهادت طلبی به رفاه طلبی تغییر داد. آن وقت فناناپذیری و تهدید ناپذیری هم به طریق اول از بین می رود. چنین جامعه ای از درون فرو می ریزد بدون اینکه یک تیر شلیک کنید

و حال فوکویاما به تازگی کتاب دیگری به نام پس از نومحافظه کاران منتشر کرده و موضوع اصلی آن را سیاست خارجی امریکا پس از ١١ سپتامبر دانسته است.

او در کتاب 2۰۰ صفحه ای خود، ریشه های تاریخی و تحول اندیشه حمله به  ١١ سپتامبر را بررسی کرده است.

البته بد نیست بدانید نظریه پایان تاریخ فوکویاما نگاهی خوشبینانه و ساده لوحانه در برابر نظریه برخورد تمدن های هانتینگتون است که آینده دنیا را تاریک تصور می‌کند و جایی برای امید انسان ها هم نمی‌گذارد.

و اکنون کسانی چون فوکویاما، هانتینگتون، مک لوهان و… هستند که سرنوشت غرب و میلیاردها انسان را با تصورات خام  و ضد اسلامی خود در دنیای لیبرال دموکراسی غرب به حراج گذاشته اند و سعی دارند موعود عصر جدید باشند اما نتیجه این تفکرات و نظریه ها تا الان استثمار ملت ها و نابودی فرهنگ ها و اشغال کشورها و کشته شدن صدها هزار انسان بیگناه و… بوده است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام