امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

http://karballa.ir/images/images/karballa3/rek95ddgdutdmc2pw1a.jpg

هر روز شاهد رشد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی هستیم این سرعت به حدی بالاست که در طی یکسال ممکن است اعداد و رقم ها متحول شوند

برای مثال در سال ۲۰۱۱ تعداد کاربران میکروبلاگ های چین ۵۸ میلیون نفر بوده اند که در سال ۲۰۱۲ به ۳۰۹ میلیون نفر رسیده اند!

در ایران نیز هر روز شاهدِ افزایشِ کاربران در این شبکه ها هستیم … اما چیزی که برایِ ما مهم است حضورِ نیروهایِ ارزشی در این فضاست. در این میان نکاتِ مثبت و منفیِ زیادی وجود دارد که سعی می کنیم با هم آنها را مرور کنیم.

کاربرانِ ارزشی زیادی دوست دارند در این بستر ِ ارتباطی فعال باشند و به نوعی موثر واقع شوند اما بدلیل اینکه از تخصص و تاثیر خود آگاه نیستند، صرفا به عنوان یک کاربر معمولی باقی می مانند.

در این میان حمایت از کاربران ارزشی که در محیط شبکه های اجتماعی فعال هستند هم میتواند تاثیر بسزایی در قوت گرفتن ِ حرکتِ رو به پیشرفتِ این کاربران داشته باشد.

با این مقدمه؛ قصد داریم در سلسله مطالبی بصورتِ خلاصه وار مطالبی را حولِ محور شبکه های اجتماعی و وظایف ، آسیب ها و فرصت های آنها بیان کنیم.

در این قسمت “ وظایف کاربران ارزشی در شبکه های اجتماعی ” بیان شده است و در قسمت های آینده به لطف خدا “ وظایف و تاثیر مدیران این شبکه های اجتماعی ” را بیان خواهیم کرد.

اکثر ما از وجود این شبکه ها اطلاع داریم و شاید عضو آنها هم باشیم؛ اما از وظایف و تاثیری که می توانیم در این شبکه ها داشته باشیم بی خبریم.

به عنوان یک عضو در این سایتها می توانید تاثیر زیادی در محیطِ اطرافِ خود داشته باشید. پس خودتان را دست کم نگیرید !

 

وظایفی که به عنوان یک کاربر ارزشی در شبکه هایِ اجتماعی داریم :

۱- از دیگران حمایت کنیم حتی با یک لایک !

گاهی اوقات می بینیم که مطالبی قرار داده می شوند ولی بدلایلی از جمله تازه کار بودن کاربر و مطلب ضعیف و یا حتی مطلبِ – کپی/ پیستی ! – مورد توجه کاربران قرار نمیگیرد.
اگر می بینید که کاربر ارزشی این خصوصیات را دارد سعی کنید با او همراهی کنید و او را تنها نگذارید ! لایک کردنِ پستهایِ او حداقل کاریست که میتوانید انجام دهید! راههایِ دیگری هم برایِ حمایت وجود دارند از جمله: درج نظر و تشویق کاربر ، بازنشرِ پست بینِ دوستانتان و یا حتی راهنمایی در موردِ نحوه یِ کار با شبکه.

۲- کپی / پیست هم قانون دارد !!

خیلی از اوقات از مطلبی خوشمان می آید و دوست داریم آن را در پروفایلمان با دوستانمان به اشتراک بگذاریم، ناگریز به سراغ ِ آسان ترین راه می رویم و آن هم کپی/ پیست است !!
کپی/ پیست را نهی نمیکنیم اما همین کار هم می تواند به شکلی زیباتر انجام گیرد.

مثلا این کارها را رویِ آن مطلب انجام دهید تا مطلبی قویتر داشته باشید از جمله :

- یک نوشته از عقاید و احساسِ خودتان نسبت به آن موضوع، در زیر آن با چند خطِ فاصله و یا در دیدگاهِ آن مطلب قرار دهید.

- منبعِ نوشته را درج کنید و یا حداقل اسم کاربر را بنویسید.

- از مطالبی استفاده کنید که حداقل یکبار آن را خوانده باشید!! نخوانده مطلبی را نگذارید که بعدا ممکن است برایتان دردسر شود!

- اگر مطلب زیاد است سعی کنید آن را خلاصه کنید. کاربران حوصلۀ خواندنِ متونِ طولانی را ندارند.

- سعی کنید مطالبتان همواره با عکسی متناسب با موضوع همراه باشد.

۳- تخصص شما هر چه باشد میتواند به کار آید …

تخصص به این معنا نیست که کارشناس آن موضوع باشید. در هر زمینه ای حتی اگر در سطحِ متوسط هم باشید میتوانید کاربرانِ زیادی را گرد آورید.
بطور مثال اگر با فتوشاپ آشنایی دارید و میتوانید پوستر بسازید، سعی کنید چند طرح را منتشر کنید و کم کم با یافتن دوستانِ دیگر؛ از نظرات و راهنمایی هایشان استفاده کنید و کارِ خود را گسترش دهید. نمونه اش همین سایت که حاویِ تصاویر و پوسترهایی است که به رایگان قرار داده شده اند.
در سایر ِ زمینه ها هم به همین طریق عمل کنید و همواره سعی کنید بصورتِ مرتب این کار را تکرار کنید و آن را به اطلاعِ دنبال کنندگانِ حلقه و یا گروهِ خود برسانید.

۴- مدیر گروه شدن آسان است اما مدیر ماندن سخت !!

اگر قصد دارید یک گروه و یا صفحه تاسیس کنید سعی کنید ابتدا مهارت و تخصص خود را بررسی کنید و سپس اقدام به این کار کنید.

کاربران زیادی هستند که تحت شرایطی خاص، گروهی می سازند اما بعد از مدتی آن را رها می کنند. بزرگترین دلیلش نداشتن برنامه و آینده نگری نسبت به گروه و هدف آن است.

سعی کنید پس از مدیر شدن با کاربرانِ گروه خود ارتباط برقرار کنید و از تخصص هایِ آنها استفاده کنید. ایده، خلاقیت و نوآوری را در بستر فضای مجازی دست کم نگیرید!

۵- یک نقطه ی عطف را به یک نقطه ی ضعف تبدیل نکنید !

“ما باید در این فضا(اینترنت) تولید محتوا کنیم و حضور جدی و موثر پیدا کنیم.دنیای مجازی یک فرصت و نقطه عطف شیعه است که می تواند فعالیتش را جهانی کند ، و حرف خودش را به جهان انتقال دهد .” امام خامنه ای (مدظله العالی)

اگر هدف از حضور در این عرصه را صرفا محدود به حضوری سطحی و بدونِ تولید محتوا کنیم قطعا آنطور که باید وظیفه ی خود را انجام نداده ایم.

سعی کنید در وادیِ تولیدِ محتوا قدم بگذارید . این کار آنقدرها هم که فکرش را میکنید سخت نیست.

با نظر دادن در شبکه ها کار را آغاز کنید. در بحث ها شرکت کنید تا حداقل تواناییِ لازم را بدست بیاورید. شرکت در بحث ها باعث می شود تا ذهنتان فعال و درگیرِ موضوع شود و بزودی مطلبی در آن مورد منتشر کنید. ( سعی کنید از جدل ها و درگیری های لفظی بیهوده که به نوعی ضد تبلیغ محسوب میشود شدیدا پرهیز کنید )

با ادامه ی انتشار مطالب توسط شما؛ قدرت نوشتاری و تولید محتوایی شما افزایش می یابد و حتی میتوانید این مطالب را برایِ سایتها و وبلاگهایِ ارزشی ارسال نمایید تا در سطحِ وب انتشار یابد.

بنابر این حضورِ جدیِ شما در این فضا، اگر همراه با تولید محتوا نباشد نمیتواند نقطه ی عطف و رشد و بالندگیِ شما باشد. پس هر چه زودتر خود را به این سمت سوق دهید.

نوشته از عادل جمالی/ظهور۱۲


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام