وظيفة جوانان در برابر فتنه هاي آخرالزّمان اساس فرهنگ بر دو ركن ركين مبتني است: يك سلسله باورها و يك سلسله ارزش ها. فرهنگ هاي غيراسلامي، بيش تر از هر چيز تابع آداب، رسوم، سليقه ها و قرار دادها هستند و پاية استواري ندارند؛ اما فرهنگ اسلامي بر دوپاية محكم و استوار بنا شده است: يكي باورها و ديگر ارزش ها.


باورها همان عقايد انسان به هستي است: مبدأ كلّ هستي كجا است؟ جهان هستي براي چه پديد آمده است؟ جايگاه آدمي در چارچوب نظام هستي چيست؟ در مجموع مي توان گفت: باورها، مجموعة عقايدي است كه به توحيد، نبوّت و معاد برمي گردد؛ براي مثال اين اعتقاد كه خدايي وجود دارد و گرداننده و تدبير كنندة جهان است؛ نيازهاي ما را فقط او مي تواند برطرف كند و كمال و سعادت ما در اين است كه فقط در جهت رضايت او حركت كنيم. اين ها همان باورهايي است كه يك ركن اساسيِ فرهنگ اسلامي را تشكيل مي دهد.
ركن دوم فرهنگ اسلامي، ارزش هايي است كه از اين باورها برمي خيزد. ارزش ها مجموعة اموري است كه آدمي بايد رعايت كند تا به هدف و سعادت نهايي اش برسد.
حال ما بايد اين دو ركنِ اصيل را در خودمان و ديگران تقويت كنيم. سعي دشمنان اسلام نيز بر اين است كه اين دو ركنِ اساسي را از جوانان ما بگيرند. از يك طرف مي خواهند با ايجاد و ترويج شك و شبهه، ايمان و باور جوانان را تضعيف كنند تا جايي كه شك گرايي ميان نسل جوان ما به فرهنگ و افتخار تبديل شود و از طرف ديگر مي خواهند با ترويج ضدّ ارزش ها، به تدريج ارزش هاي اسلامي را در جامعه و به ويژه ميان نسل جوان محو و نابود كنند.
وقتي باورها و ايمان ها ضعيف شد، ديگر يقيني به حيات پس از مرگ، قرب الاهي و سعادت و پاداش آخرتي نخواهد بود. آن وقت نوجوان سيزده ساله هرگز خود را فداي اسلام نخواهد كرد. او وقتي خود را زير تانك مي اندازد كه اعتقاد داشته باشد هنگام شهادت، سرش بر دامن امام حسين (ع) قرار مي گيرد؛ اما اگر چنين اعتقادي نباشد، خواهد گفت براي چه جانم را فدا كنم؟!
چه چيزي سببِ پيروزيِ انقلاب شد؟ سرّ آن همه ايثار و فداكاري كه انقلاب را در همة عرصه ها به پيروزي رساند، در ايمان و باورهاي دينيِ نهفته بود. وقتي باورها ضعيف و سست شود، آن ايثارها و پيروزي ها نخواهد بود و جز ننگِ ذلّت و تسليم در برابر دشمن، چيزي براي ما نخواهد ماند. اصلي ترين تلاش دشمن، در كنار تضعيف باورها، كمرنگ كردن ارزش ها و ترويجِ انواع فسادها است. مي خواهند همان منجلاب فسادي را كه جوانان امريكايي و اروپايي در آن غوطه ور شده اند، براي جوانان ما صادر كنند. اين روزها در رسانه هاي گروهي، به طور دائم آمار و اخبارِ عجيبي از فساد و جنايتِ جوانان و نوجوانان غربي را شاهديم. شصت در صد تمام جناياتي كه در امريكا واقع مي شود، به دست نوجوانان است. چندي پيش شنيديد كه پسر بچة شش ساله در اعتراض به همكلاسي اش كه چرا آب دهانت را روي ميزِ من ريختي، اسلحه كشيده و او را كشته است. آمارِ قتل ها، خودكشي ها، آتش زدن ها، فروپاشي خانواده ها، همجنس بازي ها، كودك آزاري ها و اقسام جنايت هاي ديگر در امريكا و اروپا شايد براي شما باوركردني نباشد.
آمار ازدواج رسمي در غرب خيلي كم است. ضمن آن كه خيلي از همين ازدواج هاي رسمي نيز اسمي است. براي مثال زن و مردي تنها براي اين كه از شهرداري كمك بگيرند، به طور رسمي ازدواج مي كنند؛ در حالي كه ماه به ماه يك ديگر را نمي بينند. مرد با دوست خودش و زن نيز با دوست خودش زندگي مي كند. حال ببينيد بچه اي كه در چنين خانوادة نابساماني متولد مي شود، چه عاطفه و محبتي از پدر و مادر خود خواهد ديد و به چه رشد اخلاقي و معنوي مي تواند برسد. اصلاً معلوم نيست كه پدرِ واقعي اين بچه كيست.
اين وضعيت اسفناك، دستاورد تمدن غربي است كه مي خواهند با برنامه ها و فيلم هاي فاسد، ما را نيز به چنين وضعي بكشانند؛ فيلم هاي مستهجني كه حتي خودِ كشورهاي غربي نيز آن را كنترل مي كنند.
كانادا و آمريكا چنان به هم متّصلند كه برخي از شهرهايشان از شهرهاي ديگري قابل تشخيص نيست. حتي برخي از رودخانه ها بين اين دو كشور مشترك است و اساساً قسمت عمدة جنوب كانادا كه شهرهاي پرجمعيتي دارد، به امريكا متّصل و همة امورشان به هم مرتبط است تا جايي كه معروف شده است كانادا، حيات خلوت امريكا است. حال چنين كشوري كه ارتباطش با امريكا اين قدر تنگاتنگ است،‌ فيلم هاي امريكايي را كنترل مي كند و به بسياري از اين فيلم ها اجازة پخش نمي دهد. اين در حالي است كه سه كشور امريكاييِ كانادا، مكزيك و امريكا با يكديگر قرارداد تجارت آزاد (قرارداد نفتا) دارند كه اخيراً مي خواهند اسرائيل را نيز از اين طرف دنيا به اين قرارداد ملحق كنند.
با وجود اين قرارداد، كانادايي كه خود به جهنمي از فساد و تباهي تبديل شده است، به امريكا اعتراض دارد كه چرا اين فيلم هاي فسادانگيز را وارد كشور ما مي كنيد. در عين حال، خيلي از فيلم هايي را كه كانادايي ها اجازة پخش آن را در كشورشان نمي دهند، به طور قاچاق يا رسمي در كشور ما پخش مي شود كه برخي از آن ها مجوّز وزارت ارشاد را نيز دارا هستند.
در چنين دوران پرمخاطره اي وظيفة ما بسيار سنگين است. اولاً بايد بكوشيم باورهاي خود را تقويت، و ثانياً ارزش هاي اسلامي را در زندگي خود با جدّيت تمام اجرا كنيم. تساهل و تسامح در دين هرگز روا نيست. در تقويت پايه هاي اعتقادي و دفاع از عقايدمان جدّي باشيم. اگر در يك اعتقاد ديني شكّ و شبهه اي برايمان پيدا شد، آن را دنبال كنيم تا رفع شود. و در مقابل شبهه افكنان نيز با غيرت و جدّيت تمام بايستيم و در برابر ارزش هاي اسلامي حساس باشيم و نعمت هاي بزرگي را كه به بهاي خون صدها هزار شهيد به دست آمده است، به رايگان از دست ندهيم.

 


 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام