عشق ورزيدن امام خميني (ره)  به امام حسين عليه السلام  بسيار معروف است. چنانچه اطرافيان امام نقل مي کنند که وقتي ايشان نام امام را مي شنيدند اشک هايشان جاري مي شد البته اين عمل نشات گرفته از معرفت ايشان به امام حسين عليه السلام بود؛ چرا که امام شور و شعور را  توامان داشتند. خميني کبير از امام حسين عليه السلام بسيار الگو گرفته بودند و سخنان بسياري در مورد ايشان گفته اند که به برخي از آنها مي پردازيم.
- محرم ماهى است كه عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قيام كرده، و به اثبات رسانده كه در طول تاريخ، هميشه حق بر باطل پيروز شده است .
- محرم ماهى است كه به وسيله سيد مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شد و از توطئه‏ عناصر فاسد و رژيم بنى اميه، كه اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند، رهايى ‏بخشيد .


- اين خون سيدالشهدا است كه خون هاى همه ملت هاى اسلامى را به جوش مى‏آورد .
- ماه محرم براى مذهب تشيع  ، ماهى است كه پيروزى، در متن فداكارى و خون به ‏دست آمده است .
- محرم ماه  نهضت بزرگ سيد شهيدان و سرور اولياى خداست كه با قيام خود در مقابل طاغوت، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكستن ‏ستمكار را به فدايى دادن و فدايى شدن دانست و اين، خود سرلوحه تعليمات اسلام ‏است براى ملت ها تا آخر دهر .
- با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و ماه  فداكارى آغاز شد. ماهى كه خون بر شمشير پيروز شد . ماهى كه قدرت حق، باطل را تا ابد محكوم و داغ باطله، بر جبهه ستمكاران و حكومت هاى شيطانى زد . ماهى كه به نسل ها، در طول تاريخ، راه ‏پيروزى بر سرنيزه را آموخت؛ ماهى كه شكست ابرقدرتها را در مقابل كلمه حق، به ثبت رساند . ماهى كه امام مسلمين، راه مبارزه با ستمكاران تاريخ را به ما آموخت .
- سيد الشهدا را كشتند، اسلام ترقى‏اش بيشتر شد .
- سيد الشهدا سلام الله عليه با همه اصحاب و عشيره ‏اش قتل عام شدند، لكن‏ مكتبشان را جلو بردند .
- شهادت حضرت سيدالشهدا، مكتب را زنده كرد .
- زنده نگه داشتن عاشورا، يك مساله بسيار مهم سياسى - عبادى است .
- انقلاب اسلامى ايران، پرتويى از عاشورا و انقلاب عظيم الهى آن است .
- كربلا ، كاخ ستمگرى را با خون درهم كوبيد و كربلاى ما، كاخ سلطنت‏ شيطانى را فرو ريخت .
- كربلا را زنده نگه داريد و نام مبارك حضرت سيدالشهدا را زنده نگه داريد كه‏ با زنده بودن او اسلام، زنده نگه داشته مى‏شود .
- مساله كربلا ، كه خودش در راس مسائل سياسى هست، بايد زنده بماند .
- ملت بزرگ ما بايد خاطره عاشورا را با موازين اسلامى، هر چه شكوهمندتر حفظ نمايد .
- اين محرم را زنده نگه داريد، ما هر چه داريم از اين محرم است .
- محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است .
- تمام اين وحدت كلمه‏اى كه مبدا پيروزى ما شد، براى خاطر اين مجالس عزا و تبليغ و ترويج اسلام شد . اين مجالس سوگوارى و اين مجالس‏ بزرگداشت‏ سيد مظلومان و سرور آزادگان، كه مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل، و عدل بر ظلم، و امانت بر خيانت ، و حكومت اسلامى بر حكومت طاغوت‏ است،بهتر است محرم هر چه با شكوهتر و فشرده ‏تر برپا شود  و بيرق هاى خونين عاشورا به علامت‏ حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بيشتر افراشته شود.
- ماه محرم ، ماهى است كه مردم آماده ‏اند براى شنيدن مطلب حق.
- گريه كردن بر عزاى امام حسين، زنده نگه ‏داشتن نهضت و زنده نگه ‏داشتن همين‏ معنا كه يك جمعيت كمى در مقابل يك امپراطورى بزرگ ايستاد، دستور است .
- بايد سينه زدن هم محتوا داشته باشد .
- عاشورا روز عزاى عمومى ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جديد اسلام و مسلمانان است .


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام