ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

“اسامه بن محمد بن عوض بن لادن” متولد ریاض، پایتخت عربستان سعودی یکی از اعضای خاندان بن لادن و بنیانگذار گروه تروریستی القاعده بود و در ارتباط با حملات تروریستی بسیاری در سراسر جهان از جمله بمبگذاریهای ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌ های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (USS Cole)، حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت.

بن لادن در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۸ تاریخ تولدش را ۱۰ مارس ۱۹۵۷ معرفی کرد. اسامه بن لادن دستور اولین عملیات انتحاری را برای ترور رهبر کل جبهه متحد افغانستان بر ضد طالبان یعنی احمد شاه مسعود را صادر کرد.

در طول جنگ غزه در روز  ۱۵ ژانویه ۲۰۰۹ پیام صوتی از بن لادن در شبکه خبری الجزیره منتشر شد که مخاطبان را به جهاد و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و آزادی نوار غزه از دست ارتش این رژیم فرا می‌خواند.

در ژانویه ۲۰۱۰ وزرات خارجه آمریکا عکسی بازسازی شده را منتشر کرد که تصویر بن لادن را به صورت یک فرد مسن با تغییرات ظاهری احتمالی نشان می دهد.

نام های مستعار
از جمله نام های مستعار بن لادن می توان به شاهزاده، شیخ، مجاهد شیخ و ابو محمد اشاره کرد.

هشدار بن لادن به نیروهای اروپایی مستقر در افغانستان
اسامه بن لادن در یک پیام صوتی در آذر ۱۳۸۶ که از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر پخش شد به اروپایی ها هشدار داد تا به حضور نظامی خود در افغانستان پایان دهند و نیروهای خود را از این کشور خارج کنند.

وی در این پیام همچنین بار دیگر مسئولیت خود را درقبال حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در آمریکا اعلام داشت و گفت: حوادث منهتن (نیویورک) پاسخی به کشتار ائتلاف آمریکا و اسرائیل علیه مردم ما در فلسطین و لبنان بود و من مسئول آن هستم.
بن لادن گفت: من تاکید می کنم که دولت و ملت افغانستان هرگز از این حوادث آگاهی نداشتند و آمریکایی از این امر آگاه هستند زیرا برخی از وزیران طالبان توسط این کشور اسیر شدند و از آنها بازجویی شد و مسئله روشن گردد.

سرکرده شبکه تروریستی القاعده همچنین کشورهای شرکت کننده درجنگ علیه افغانستان را به قتل عمدی کودکان و زنان متهم کرد و گفت: شما در این جنگ به آداب و اخلاق جنگ ها پایبند نبوده اید زیرا اکثر قربانیان بمباران های شما کودکان و زنان بوده اند و می دانید که زنان ما نمی جنگند.

 

رابطه بوش با بن لادن
در سالهای گذشته خبرهای متعددی درباره ارتباط خانواده بوش با خانواده بن لادن منتشر شده است. بر اساس این خبرها خانواده بوش صاحب یک شرکت نفتی و خانواده بن لادن نیز از خانواده های سرشناس عربستانی بودند که صاحب شرکت های عمرانی محسوب می شوند و از همین رو روابطی میان آنها وجود داشت.

از سوی دیگر چند سال قبل روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که در آن عنوان شده بود در همان سالهای ابتدایی جنگ با تروریسم، نیروهای سازمان سیا در آستانه بازداشت بن لادن در پاکستان بودند اما “دونالد رامسفلد” وزیر دفاع آن روزها، آمریکا دستور لغو عملیات بازداشت بن لادن را صادر کرده بود.

در همین رابطه “عمر بن لادن” پسر کوچک رهبر شبکه تروریستی القاعده از ارتباط “جرج بوش” رئیس جمهور سابق آمریکا با این شبکه و دعوت شدن به ایالات متحده و بازدید از کاخ سفید خبر داد. عمر فرزند کوچک بن لادن در گفتگو با رسانه های اسپانیایی دلیل این دعوت را شناسایی محل اختفای اسامه بن لادن خواند.

بن لادن در این خصوص می گوید : در آخرین روزهای سال ۲۰۰۸ و یا ژانویه ۲۰۰۹ در منزل خود در دوحه قطر نامه ای را از کاخ سفید دریافت کردم که در آن از من برای سفر به آمریکا دعوت شده بود.

عمر بن لادن در خصوص این نامه می گوید : آنها به من وعده داده بودند که تمامی موارد امنیتی را در مورد سفر من انجام داده و از من حفاظت ویژه به عمل می آورند تا در مذاکره با مقامات آمریکایی محل اختفای پدرم را به آنها اطلاع دهم اما این در حالی است که من از سال ۲۰۰۱ یعنی چند هفته قبل از وقوع حملات ۱۱ سپتامبر تا کنون هیچ اطلاعی از پدرم ندارم.

انتشار گزارشهای ضد و نقیض درباره محل اختفا و وضعیت جسمانی بن لادن
“زلمای رسول” وزیر خارجه افغانستان در آبان ۸۹ گفته بود: بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در افغانستان مخفی نشده است زیرا اگر رهبر القاعده در کشور ما بود، از مکان حضور آنها مطلع می شدیم.

این درحالیست که مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) مدعی بودند رهبر القاعده در شمال غربی پاکستان حضور دارد و در کمال آرامش زندگی خود را سپری می کند.

برخی از مقامات ناتو همچنین ادعا کردند که “ایمان الظواهری” مرد شماره دو القاعده نیز در نزدیکی محل سکونت بن لادن، زندگی می کند.

شبکه خبری سی.ان.ان همچنین بارها به نقل از مقامات ناتو اعلام کرده بود: برخلاف شنیده های قبلی هیچ یک از اعضای القاعده در غار زندگی نمی کنند بلکه در کمال آرامش و راحتی در منطقه ای در شمال غربی پاکستان روزگار خود را سپری می کنند.

از سوی دیگر هر روز شاهد انتشار گزارشهای ضد و نقیض درباره وضعیت جسمانی بن لادن بودیم. “منصور دادالله” برادر ملا دادالله فرمانده نظامی کشته شده طالبان و رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز بارها بر زنده بودن بن لادن تاکید کرده بودند.

منصور دادالله گفته بود: تازه ترین دلیل برای زنده و سالم بودن اسامه بن لادن این است که وی پیام تسلیتی بعد از کشته شدن برادرم برای من فرستاد و من را به حرکت در مسیر برادرم ملا داد الله سفارش کرد.

همچنین “گلبدین حکمتیار” رهبر حزب اسلامی افغانستان با اشاره به زنده بودن سرکرده شبکه تروریستی القاعده بارها تاکید کرد: بن لادن در کوههای تورابورای افغانستان پنهان شده است و با وجود بمباران شدید و محاصره این منطقه از سوی نیروهای غربی، بن لادن همچنان زنده است.

بن لادن عامل “سیا” بود
پس از آنکه پایگاه اینترنتی ویکی لیکس با انتشار مدارک نظامی آمریکا در جنگ افغانستان ثابت کرد بن لادن عامل سیا است،  بسیاری از رهبران جهان در این باره واکنش های متعددی نشان دادند که از جمله آنها می توان به اظهارات کاسترو اشاره کرد.

 

“فیدل کاسترو” رهبر سابق کوبا در سخنانی مرد شماره یک شبکه تروریستی القاعده را عامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) معرفی کرد.

وی در این سخنان گفت: اسامه بن لادن عامل آمریکا است و جرج بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده از بن لادن برای ترساندن جهان استفاده کرد.

کاسترو  گفت: هر زمانی که که بوش به ایجاد ترس در جهان و سخنرانی نیاز داشت ، بن لادن ظاهر می شد و مردم را به خاطر آنچه قرار بود انجام دهد ، می ترساند.

بن لادن در آرزوی دستیابی به سلاحهای هسته ای
“ناصر البحری” یکی از محافظان پیشین سرکرده شبکه تروریستی القاعده از تمایل “بن لادن” برای دستیابی به سلاحهای هسته ای خبر داد.

وی در مصاحبه ای گفته بود: بن لادن در آرزوی سلاح هسته ای است و من مطمئن هستم که وی در صورت دستیابی، از به کار بردن آن خودداری نخواهد کرد.

اعتراف “بن لادن” به اشتباهات تروریستهای القاعده در عراق
سرکرده شبکه تروریستی القاعده ۳۰ مهر ماه ۱۳۸۶ در یک نوار صوتی جدید که مطابق معمول شبکه الجزیره آن را پخش کرد؛ اعتراف کرد افراد مسلح و تروریستهای تکفیری وابسته به القاعده مرتکب اشتباهاتی در عراق شده اند.

بن لادن” در این نوار در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از رویکرد انحرافی و افراطی و متعصبانه خود و شبکه تحت رهبری خود که هیچ ارتباطی با آموزه های متعالی و صلح دوستانه اسلام ناب محمدی ندارد، بر ضرورت در نظر گرفتن به اصطلاح منافع امت اسلامی و توجه به آن بیش از هر چیز دیگر تاکید کرد و به زعم خود خواستار تقویت شرع در هر اختلافی شد.

وی در اظهاراتی که نشان دهنده اعتراف وی به جنایتهای افراد وابسته به القاعده در عراق درباره مردم بیگناه این کشوراست، از رهبران و فرماندهان گروه های مسلح همسو با القاعده خواست که از ارتکاب اشتباهات پرهیز کنند.

دستگیری یا کشتن بن لادن؛ دغدغه اصلی اوباما
اوباما در گفتگو با شبکه خبری CBS که اولین مصاحبه تلویزیونی وی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رفت، با مرتبط کردن مسئله سرکرده شبکه القاعده به موضوع امنیت ملی آمریکا، بازداشت و یا کشتن “بن لادن” را یکی از اهداف اصلی خود در دوره ریاست جمهوری برشمرد.

اوباما افزود: با توجه به مشکلاتی که در افغانستان داریم و این مشکلات در حال بدتر شدن نیز است؛ ما باید اقدامات خود را برای یافتن بن لادن ادامه دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تهدید تروریستها برای انجام عملیات علیه آمریکا و افزایش فعالیتهای تروریستی آنها در زمان انتقال قدرت از بوش به اوباما و در اولین روزهای آغاز ریاست جمهوری اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا را بسیار جدی فرض می کند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور سرکرده گروه القاعده در پایتخت پاکستان و عامل اصلی حملات ۱۱ سپتامبر را کشتند و مدارکی را در این باره در اختیار دارند.

اوباما که بازداشت و کشتن اسامه بن لادن را اولویت مهم آمریکا خوانده بود، گفت: در نتیجه عملیات روز گذشته به محل اختفای بن لادن در پناهگاهی در پاکستان سرکرده گروه القاعده کشته شد و جسد وی هنوز در اختیار آمریکا است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: در پی کشته شدن بن لادن عدالت اجرا شد اما هنوز هشدارهایی از سوی القاعده علیه دولت آمریکا وجود دارد.

گروه القاعده و سران آن که دست پرورده سرویس های اطلاعاتی غربی از جمله سازمان سیا هستند سالهاست به چالشی تمام نشدنی برای خود آنها تبدیل شده اند.


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام