امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

به تازگی شبکه وصال عربی که از شبکه هاي مورد نظر جهت گسترش افکار سلفي و مخالف شيعه مي باشد فعاليت خود را گسترش داده است و شبکه ای با نام  وصال فارسی افتتاح کرده  که صرفاً این شبکه جهت تخريب شيعه و گسترش تفکرات انحرافي وهابیت مي باشد .

معرفي و توصيف شبکه وصال :
خط فکري پشتوانه اين شبکه وهابي مسلک ، در معارفه ي شبکه فارسي وصال، با هدفمندي خاصي اظهار ميدارد، “وصال پيام وصلي است بين بندگان و پروردگارشان به دور از سلطه قهريه و جبروت کاذب مستبدان و ديکتاتوران و جاه طلباني که مي خواهند تمام امور دين و دينا را با منطق زور و فشار و تقليد کورکورانه بر مردم تحميل کنند” البته در تفسير اين جمله بايد توجه خود را معطوف داريم که؛ بي ترديد آنکه در پي منطق زور و فشار و با پيروي از انديشه هاي “کاردستي غرب” از جمله ” دوگماتيزم ” و سرسپردگي ” فاشيسم ” ، به استفاده از منطق زور و تهديد و کشتار دست مي زند و با اغناء ناصحيح لايه اول منطق انساني از طريق سفسطه و توجيه افکار خود، به نابودي اسلام و مسلمين و ترويج اسلام ستيزي در جهان دامن زده، انديشه وهابي گري است که البته حاجتي به بيان اين نکته نيست که؛ اين انديشه رهرو بي چون و چراي زباله ها و دورريز هاي انديشه غرب است.

در معرفي اين شبکه به روشني و کمال مي توان ظهور و بروز انديشه و تفکر بيمار وهابي گري را مشاهده نمود، به عنوان مثال در ادامه آورده است که”… بين بندگان و آفريدگارشان هيچ واسطه اي نيست ، و الله متعال از رگ گردن نيز به بندگانش نزديکتر است” که نمونه اي از تلاش اين طرز تفکر، براي از ميان برداشتن واسطه هاي فيض الهي است.

و در ادامه ؛ ضمن اين توهين به ساحت مقدس اهل بيت پيامبر (س) که همگي حلقه هاي متصل به زنجير نبوت اند، با چرخشي 180 درجه اي اشاره مي نمايد که “وصال آمده تا حلقۀ وصلي باشد بين مؤمنان و تمام حق جويانى که در طلب حق مي تپند, تا از منبر آن، حق بگويند، و حق بشنوند، و با حق خالص و بي شائبه آشنا گردند” و همچنين مي افزايد “وصال آمده تا کدورتها، کينه ها، حسادتها، و دشمنيهايي که مدعيان اسلام ناب و پيروي از اهل بيت پيامبر گرامي صلي الله عليه و آله و سلم به نام دين در بين ملتها کاشته را ريشه کن نمايد، و فضايي از محبت و اخوت و برادري و برابري و همزيستي مسالمت آميز را در ميان آحاد جامعه بوجود آورد” اما اشاره نمي کند در صورتيکه هدف اصلي، اخوت و برداري و باصطلاح “روشن نمودن اذهان مسلمانان” و اصلاح جامعه اسلامي مي باشد، چرا بايد مدام و به شکلي ناپسند در برنامه هاي مختلف خود به انديشه ها و آراء مختلف مسلمانان و علي الخصوص عقايد شيعيان و ناسزا گفته و به شکل دائمي به تمسخر انديشه شيعي و نخبگان شيعي پرداخته شود.

در حاليکه در مرام نامه اين شبکه و ديگر شبکه هايي که به سود عربستان به ترويج وهابيت و گمراه و تحريک نمودن اهل سنت مي پردازند و بنا بر آيه قرآن کريم، اشاره مي نمايد که ” لااکراه في الدين” در دين هيچ اجباري نيست، اما در عمل، آنچه در برنامه هاي تبليغي اين شبکه ها مشاهده مي شود، مسايلي جز موضوعات تفرقه افکنانه نيست.

شبکه وصال در تبيين مسئوليت خود ساخته اش، به شکل آشکار به دو محور اصلي اشاره مي نمايد؛

که عبارتند از:

اول: توحيد خالص و يکتاپرستي ناب و شفاف به دور از هرگونه شرک و بدعت و قطار واسطه ها و وسيله ها، همان توحيدي که پيام آشکار قرآن کريم و دعوت تمام پيامبران الهي و مقصود اصلي آفرينش, و تنها سبب نجات و سعادت انسان در جهان است.”

در تحليل محور اول آنچه قابل توجه و تامل است ، اينست که؛ اين طرز تفکر به صراحت از واسطه هاي بي چون و چراي فيض خداوند و عاملان رحمت حق تعالي در زمين ، برائت جسته و راه فيض خداوند را بر خود بسته اند، در حاليکه با اين بيان که “براي خود مسئوليتي همچون انتقال پيام آشکار قرآن و ابلاغ دعوت پيامبران و ترويج توحيد ناب را تبيين نموده اند” ، پس چگونه مي شود که، شأن خود را در حدود جايگاه يک واسطه رحمت و معاني ناب الهي، ميان خداوند و بندگان دانسته اند و در صورتيکه خود را واسطه قرار گيرند، موضوع را بلا اشکال مي دانند، آيا اين موضوع چيزي غير از جمع اضداد ويا امري پارادوکسيکال است؟

با عنايت به مشهودات فوق ، لازم است به بررسي هر چند کوتاه پيرامون برخي بخش ها و شکل بندي ساختاري و محتوايي و هدف سنجي هر يک از برنامه هاي در حال پخش ازشبکه فارسي وصال بپردازيم:

بخش هاي مختلفي از شبکه فارسي وصال با عنوان برنامه هاي اين شبکه وهابي روزانه از اين شبکه در حال پخش است که عبارتند از:

اصلاح (ملازاده) ، درس هايي از مدرسه رسول الله ، تفسير قرآن کريم ، عقيدۀ جاويدان ، بازسازي انديشه ، منبر جهاني ، ميانه روي در اسلام ، کاروان يکتا پرستان ، اسلام و خانواده ، منبر جهانى (عبدالرحيم ملازاده و…)

اهداف راه اندازي شبکه هاي ماهواره اي وصال و کلمه:

معهذا؛ با توجه تبليغات هدفمند و ديد ترويجي و تفرقه افکنانه اين شبکه، در خصوص اهداف و نوع گزينش برنامه هاي اين شبکه ها ، موارد ذيل قابل تأمل مي باشد:

• هدف بلند مدت و داراي اولويت، در بررسي تحليلي بخش هاي وصال فارسي، تشکيک در اصل مهدويت و حقيقت اهل بيت (سلام الله عليهم) و همچنين نابودي فرسايشي اصول اعتقادي شيعيان مي باشد.

• طبق اصول مبهم و نامفهوم و فارغ از معقولات وهابيون؛ و با عنايت با مخالفت شديد آنها با اصل معاد و همچنين روايات موجود در خصوص ارتباطات موجود پس از مرگ، ميان جهان باقي و دنياي مادي، شبهه پردازي در اصل معاد از محورهاي برنامه سازي اين شبکه ها مي باشد.

• محور بعدي مورد هجوم آنان نيز، تقبيح موضوع زيارت امام زادگان و امامان و ابرار بوده که از ديدگاه آنها، اين سيره، عملي است که به عنوان بدعت انگاشته مي شود!!!

• موضوع ديگر، اهانت و دروغ پردازي در خصوص مراجع بزرگ و برجسته عالم تشيع و توهين به روحانيون و دروغ بستن به آنها و همچنين بزرگ نمايي و بهره برداري هاي سوء از برخي کاستي هاي موجود مي باشد.

• تعميم دادن اعمالي که توسط عده اي جاهل و به شکل بسيار محدود صورت پذيرفته است، به کليه شيعيان و محکوم نمودن دولت و حکومت جمهوري اسلامي در اين خصوص ، که در همين راستا بطور مثال، توهين يک نفر به تعدادي از همسايگان؛ به عنوان سياست کلي حکومت جمهوري اسلامي در قبال برادران افغان انگاشته شده و”ملازاده” شخصا روي آن تحليل نموده و ابراز ميدارد ” اين سيره و برخورد کشوري اسلامي ، با پيشوند جمهوري اسلامي با همسايه و برادر ديني خود است!!” در حاليکه بي ترديد اين گونه اعمال حتما توسط حکومت جمهوري اسلامي نيز محکوم خواهد بود.

• بهره برداري گزينشي با استفاده از مونتاژ فيلم هاي موجود سخنراني هاي خطيبان شيعه و منتخب نمودن بعضي از سخنراني هايي که به برداشت خودشان از مضمون سخنراني ها، خطابه اي در راستاي “حمايت از اهل سنت” ارزيابي شود که معمولا به دفعات و کرارا بروي آنتن مي رود.

• تلاش در راستاي القاء ” وجود کاستي” در دانسته ها و سطح علمي دانشمندان، علماء و روحانيون شيعه با استفاده از ريز بيني و نکته سنجي در خصوص بيانات آقايان و در جهت تخريب و بي اعتبار نمودن علما و سخنرانان عالم تشيع.

• تلاش براي تخريب وجهه ي مسئولان نظام و تلقين اين موضوع که ؛ مسئولان کلان نظام و سطوح فوقاني قدرت، هرگز در پي پرهيز از تفرقه، نبوده و اساسا اين موضوع صرفا در حد يک شعار ابراز ميشود. در حاليکه مشهود است؛ آنچه که در سياست هاي راهبردي نظام، پيرامون جهت گيري هاي مختص به فرقه گرايي در حوزه روابط تشيع و تسنن و يا سياست هاي کاربردي که به حوزه کشورهاي اسلامي مربوط باشد، در جميع موارد، جمهوري اسلامي راهبردي صلح طلبانه و بدور از مخاصمه و يا تقابل را در پيش گرفته است و قالبا به لزوم تمسک جستن به وحدت کلمه و حل و فصل معضلات جهان اسلام اذعان داشته است. از جهت ديگر اين موضوع در برگزاري همايش ها و ياحتي نامگذاري سالها و سياست هاي کلان نظام نيز قابل مشاهده است.

• مظلوم نمايي با استفاده ابزاري و تفسير به راي قرآن کريم و روايات و همچنين احاديث مربوط به شيعيان، در جهت تخريب چهره شيعيان و معرفي نمودن آنها به عنوان کساني که در اکثر امور و جهت گيري هاي اعتقادي در حال تخلف از منويات قرآني بوده و از توهين و تخلف از قرآن کريم ابايي ندارند!!!

گفتنی است : ملازاده مجری وهابی شبکه وصال فارسی در تاریخ 31/4/90 در ساعت 20:20 گفت:”دجال آخر الزمانی ،ادعای خدایی می کند. ویژگی های دجال همانند امام زمان شیعیان است . چرا که شیعیان معتقدند امام زمانشان دارای ولایت تکوینی است وهر کس معنای ولایت تکوینی را بداند می فهمد که شیعیان امام زمان را دارای قدرت الوهی می دانند و او را خدا کرده اند . متاسفانه این نوع شبهه پراکنی توسط ملازاده وهابی مدتی است که شدت گرفته است.در پاسخ به شبه مذکور یایستی گفت بنا بر کتب اعتقادی شیعی دخل وتصرف در عالم توسط معصومین (ع)،باذن الله است.بدان معنی که خود خداوند به ایشان این قدرت را اعطا کرده است.چرا که ایشان بندگان مخلص خداوند هستند.باید افزود که در هیچ روایتی وارد نشده است که امام زمان خود را خدا یا خالق آسمان زمین پرداخته است.بلکه ایشان بااجازه والطاف خداوندی ظهور می کند تا بندگان مخلص وارث زمین شوند.
اما ملازاده وهابی با حذف عبارت “باذن الله”به مغالطه پرداخت .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام