امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

ای هالیوود شیطان‌پرست!
حتماً شما هم وقتی پای فیلم‌های هالیوودی‌ای نشسته‌اید که شیطان یک پای آن است، از هیبت این اهریمن اندامتان به‌لرزه افتاده است. در آنجا شیطان یک نیروی افسونگر ماورایی است که اجازه دخل و تصرف و اعمال نفوذ در هر کس و هر چیز را دارد؛ موجودی که گاه شکست‌ناپذیر جلوه می‌کند و حتی برنده مطلق نابودناشدنی‌ است که اگر هم فعلاً به هدفش نرسیده،‌ در کمین خواهد نشست تا در اینده‌ای نزدیک کار را یکسره کند. این شیطان، برخلاف نگاه اسلامی، دیگر یک ابلیس مسخر و محدود و صرفاً وسوسه‌گر نیست که در برابر خداوندگار عالم عددی نباشد بلکه یک قدرت است؛ قدرتی مرموز و مخوف که از سویی هراس و وحشت و از طرفی ابهام و حتی اسطوره با نامش گره خورده. چنین موجود ساختگی جان می‌دهد برای انواع تصورهای عجیب و غریب و تحریف‌ها و اغراق‌های کوچک و بزرگ.

مدرن یا قدیمی؟
شاید عده‌ای شیطان‌پرستی را ایینی مدرن و نهایـتاً مربوط به قرن16-15 میلادی بدانند اما واقعیت چیز دیگری‌است. طبق اکتشافات به دست آمده در امریکای جنوبی برخی از قبایل این قاره شیطان را پرستش می‌کردند و حتی قربانی‌هایی را از انسان به شیطان هدیه می‌دادند. هنوز مکان‌های انجام مراسم قربانی وجود دارد و اجساد مومیایی به دست آمده و نوع کشته‌شدن‌ها نشانگر قربانی شدن آن‌هاست. در افریقای مرکزی و در دشت‌ها و کویر‌های سوزان این قاره در قبایلی شیطان به عنوان قدرت مطلق زمین و آسمان و پدیدآورنده آن و خدای خشم و نفرت پرستش می‌شد. شیطان‌پرستی در زمان پیدایش زبان و خط و زمان ماد‌ها، سومریان، بابلیان و... نیز ادامه داشت تا در قرون 15-14میلادی شیطان‌پرستی نوین به‌وجود آمد. اما آن‌چه که در سنت‌های مختلف شیطان‌پرستی وجود داشته و دارد یک چیز است: پرستش قدرت پلیدی.

شیطان‌پرستی قدیمی
برخی مورخان معتقدند که اصولاً شیطان را کلیسا به‌وجود آورد تا اولاً بشر با نسبت دادن پلیدی‌ها و بدی به آن، گناهان را از خود دور کند و ثانیاً با برچسب پیروی شیطان، جادوگران را که در قرون وسطا از قدرت زیادی برخوردار بودند نابود کنند.

این نظریه نمی‌تواند درست باشد؛ چراکه قبل از مسیحیت هم شیطان‌پرستی وجود داشته و هم از چیزی به‌عنوان شیطان بسیار سخن گفته شده است. اگر شیطان وجود نداشت هیچ‌گاه آدم و حوا به زمین سقوط نمی‌کردند و...!

استفاده از کمک شیطان در کار‌های زیان‌آور و در جنگ‌ها نمودهای اصلی شیطان‌پرستی قدیمی بوده است.

همسر پادشاه فرانسه در قرن 13 میلادی برای نجات شوهر خود از مرگ، مراسم شیطان‌پرستی قرون وسطایی را برگزار کرد. مراسمی که اصل شهوت‌رانی و ارضای جنسی و اعمال ضد مسیحیت جزء لاینفک آن است. آنها به مسیحیت و کلیسا اعتقادی نداشتند و می‌گفتند مسیح پیامبری بود که باید زمین را آباد می‌کرد اما تنها کاری که انجیل انجام داده، دروغ‌گویی و رواج بدی در جامعه است! اینان قربانی کردن انسان به‌ویژه دختربچه‌ها را برای آرامش و احترام به شیطان می‌دانستند و می‌گفتند جهنم همین دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم!

فرقه شیطان‌پرستان
فراماسون‌‌ها احیاکننده جادوگری و شیطان‌پرستی در اروپای قرن شانزدهم هستند. گسترش سریع جادوگری و شیطان‌پرستی در این‌ سال‌ها به حدی بود که در جنبش پاکسازی جادوگری و شیطان‌پرستی بیش از شصت هزار نفر از جادوگران که بیش‌تر آنها زن بودند، اعدام شدند.

در اوائل قرن نوزدهم بعضی از اشراف انگلستان‌ ـ که عضو گروه فراماسونری بودند‌ ـ به رهبری «سرفرانسیس داشود» باشگاه آتش جهنم را در شهر لندن تأسیس کردند. رفته‌رفته شهر لندن مرکز شیطان‌پرستان اروپا شد. در این میان حمایت سرمایه‌داران یهود از گروه‌های شیطان‌پرست در انگلستان و ایالات متحده آمریکا چشمگیر بود و کار را به آنجا کشاند که شیطان‌پرستان «کلیسای شیطان» را در شهر سان‌فرانسیسکو تشکیل دادند.

کتاب آسمانی شیطان
انجیل شیطانی کتابی‌ است که شیطان‌پرستان از آن برای عبادت و دعا‌های خود و همچنین مراسم‌های ویژه استفاده می‌کنند. این کتاب شامل کلمات عبری، یونانی و انگلیسی است که معنی دقیق برخی از این کلمات هنوز کشف نشده است اما چیزی که می‌توان فهمید اسامی شیطان و دعوت از او برای قدرت دادن به شیطان‌پرستان است. بسیاری از دعا‌های این کتاب بر خلاف دعا‌های مسیحیت و انجیل است و همچنین بسیاری از شعائر آن برای قدر نهادن به عظمت و قدرت شیطان به عنوان قدرت مطلق است.

پایگاه و پرتگاه شیطان
بیش‌ترین کلیسا‌های شیطان در کشور‌های امریکا، انگلیس، آلمان و سپس چین دایر است. در کشور‌های دیگر نیز مسلماً حتی اگر به‌طور علنی شاهد کلیسای شیطان نباشیم جایی برای تجمع شیطان‌پرستان وجود دارد.

در میان مراکز پاتوق‌های شیطان‌پرستان، دو مکان از همه مهم‌تر است:

  1. کلیسای شیطان (Church of Satan): که اولین سازمان فلسفی برای معتقدان به مبادی فلسفی شیطان‌پرستی است و توسط آنتوان لاوی در0 1آوریل 1966 در سانفرانسیسکو تاسیس شد.
  2. معبد ست (TemPle of Set): ست، نام یکی از خدایان مصر باستان است و این معبد یکی از مخوف‌ترین، مشهورترین و مخفی‌ترین سازمان‌های شیطان‌پرستی است. معبد ست اولین جامعه مخفی‌ای است که ادعای رهبری جهانی «طریقت دست چپ» در جهان را دارد. تعالیم آن شامل فلسفه شیطان و تمرینات سحر است. معبد ست در سال1975 توسط مایکل آکینو در سانفرانسیسکو بنیانگذاری شد. او و گروهی دیگر از کشیشان کلیسای شیطان به‌خاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی و همچنین به خاطر فساد موجود در کلیسای شیطان، از آن جدا شده و سازمان معبد ست را تشکیل دادند.

شیطان‌پرستی در ایران
مهم‌ترین گروهی که در ایران به نام شیطان‌پرست شناخته می‌شوند فرقه یزیدیه هستند که شاید در حقیقت شیطان‌پرست نباشند اما به دلیل شباهت‌هایی، بدین نام معروف شدهاند. گروه یزیدیان چهره تغییر شکل‌یافته یکی از ادیان کهن ایران باستان است که با بسیاری از تعابیر اسلامی آمیخته شده است.

بنابر اعتقاد برخی از یزیدیه خداوند فرشتگان خود را با سجود در برابر آدم امتحان کرد پس همه فرشتگان با سجده بر غیر خدا مشرک شدند این تنها ابلیس بود که شرک را نپذیرفت و به همین علت است که او را برگزید تا سرور فرشتگان و اولین مخلوقات باشد!

یزیدیه شیطان را ملک‌طاووس می‌خوانند و به شدت رضای او را می‌طلبند و برایش روز‌های معین اعیاد مشخص طواف‌‌های معلوم و جشن‌‌های مرسوم به پا می‌کنند و می‌گویند ما به جز خدای عالمان، ملک طاووس را بدان جهت گرامی می‌داریم که او مصدر و منبع تمام پلیدی‌ها ونحسی‌هاست. ما اگر توجه او را به خود جلب نکنیم از انتقام او خلاصی نداریم.

از بز شاخدار تا دیو بافومت
گذشته از اعتقادات شیطان‌پرستی، این گروه دارای سمبل‌ها و نشانه‌های گوناگونی هستند که حتماً با آنها برخورد داشته‌اید. بد نیست تا معنی برخی از این علائم را بدانیم:

Inverted Pentagram (پنج ضلعی وارونه) :نشانه ستاره صبح، نامی که به شیطان تعلق دارد. این علامت در مراسم مخفیانه (کابالا) و جادوگری برای احضار ارواح شیطانی استفاده می‌شود. این علامت را شیطان‌پرستان با دو ضلع در بالا و ملحدان با یک ضلع در بالا استفاده می‌کنند.

BaPhomet دیو بافومت: خدای شیطانی شاید این علامت را در شکل بعضی جواهرات دیده باشید.

666 : فیلم ترسناک طالع نحس را که از یادتان نرفته، برخی می‌گویند 666 عدد شیطان است.

Ankh : سمبل باروری و شهوات در انسان‌ها.

All Seeing Eye (چشمی که به همه جا می‌نگرد):آنها معتقدند که این چشم لوسیفر (شیطان) است و کسی که قدرت کنترل آن را دارد بر تمام دارایی‌ها حکومت می‌کند. این علامت در پیشگویی‌ها به کار می‌رود. بد نیست به پول رایج ایالات متحده هم نگاهی بیندازید.

UPside Down Cross صلیب وارونه: نشانه استهزاء و رد کردن مسیح، گردنبندهای آن توسط شیطان‌پرستان زیادی به کار می‌رود. این علامت را می‌توان همراه خواننده‌های راک و روی آلبوم‌های آنها دید.

Goat Head (سر بز): بز شاخدار ، بز مندس Mendes این یکی از راه‌های شیطان‌پرستان برای مسخره کردن مسیح است. چون بعضی از مسیحیان معتقدند مسیح مانند بره‌ای برای گناهان بشر کشته شد!

Anarchy(هرج و مرج): این علامت به معنای از بین بردن تمام قوانین است. به عبارت دیگر «هرچه تخریب کننده است تو انجام بده» یعنی همان قانون شیطان‌پرستی. این علامت را پانک‌ها، هوی‌متال‌ها و راک‌ها به کار می‌برند.

Anti Justice (ضدعدالت): تبر رو به بالا علامت عدالت در روم قدیم بوده است و علامت واژگون شده آن نشانه ضدعدالت یا شورش و طغیان است. فمنیست‌ها هم از دو تبر رو به بالا به معنی مادرسالاری باستانی استفاده می‌کنند.


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام