امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

صهیونیست قصد جدی از بین بردن دین را دارد و شیطان پرستی یکی از بهترین این راه ها می باشد.

حجت الاسلام جواد امین خندقی، نویسنده و محقق در زمینه مباحث شیطان پرستی در گفت و گویی، به ورود حوزه های علمیه در زمینه های عرفان های نوظهور و تبیین و آگاهی بخشی آن توسط طلاب علوم دینی تأکید کرد و اظهارداشت: برخی ورود به این مباحث را وظیفه طلبه نمی دانند اما باید دقت کرد که نقد لذت گرایی، ماتریالیسم و نفی خدا که اصول مهم در شیطان پرستی است، بر عهده طلاب علوم دینی می باشد که متأسفانه انجام نشده و مغفول مانده است.
وی تألیف برخی کتاب ها را اکثراً توصیف و توضیح شیطان پرستی دانست و اضافه کرد: خود مسأله شیطان پرستی به نقد گذاشته نشده که باید توسط حوزویان نقد جدی شود.

انواع شیطان پرستی

او در تعریف کلی از شیطان پرستی، بیان کرد: شیطان پرستی در واقع پرستش یا الهام از یک نیروی پلید می باشد.
حجت الاسلام امین خندقی با تأکید بر این مطلب که باید شیطان پرستی بدوی و دوگانگی در اولوهیت و شیطان پرستی قرون وسطی را از شیطان پرستی مدرن تفکیک نمود، خاطرنشان کرد: شیطان پرستی مدرن ابتدا با گروه های موسیقی مثل اسلایر شروع و به ندرت تشکیل انجمن ها، اجرای کنسرت ها و ... در پروسه ای ده ساله به فعالیت پرداخته و امروز در ایران به بحث جدیتری رسیده است.

شیطان پرستی یزیدی

نویسنده کتاب «شناخت و بررسی شیطان پرستی» با اشاره به شیوع نوعی از شیطان پرستی در کشور با عنوان «یزیدی» اظهارداشت: این ها به نوعی بدوی محسوب می شوند و خود را منتسب به اسلام دانسته و حتی حج یزیدی انجام می دهند، اما آموزه های غلطی در بین آنها وجود دارد.
وی با بیان این مطلب که بحث نماد در ایران خیلی امر قابل توجهی نیست و کمتر استفاده می شود و با اشاره به این که نماد و نشان تصویری شیطان پرستی زیاد و متنوع می باشد، افزود: صلیب برعکس و صورت برجسته مؤسس کلیسای شیطان از همین نمادها است.
این محقق تصریح کرد: علامت x از نمادهای خاص و جدی شیطان پرستان نیست بلکه شیطان پرست ها هم استفاده می کنند.

جادوگری از نمادهای شیطان پرستی

حجت الاسلام امین خندقی در ادامه با توضیح این مطلب که بیشتر نمادهای شیطان پرستی از جادوگری وارد شده و در ایران جادوگری به معنای مدرنش کمتر استفاده می شود، گفت: بیشتر نمادهای شیطان پرستی در ایران حول نمادهای معمولی آن است.
وی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (علیه السلام) به توضیح اهمیت تأثیر استفاده از نمادهای شیطان پرستی در عین بی توجهی به اهداف آنان پرداخت و با تبیین این مسأله که استفاده از نماد موجب انتقال آسان مطالب و نیز یارگیری راحت و توسعه گسترده آن در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: نمونه هایی از افراد بوده که ابتدا از نمادها و موسیقی ها استفاده نموده اند، اما امروز شیطان پرست هستند.
وی با بیان این که تمام انسان ها با توجه به فطرت کمال جوئی خود نیازمند ارتباط با موجودی ماورائی اند و به دنبال دین یا شبه دین هستند، اظهارداشت: شیطان پرستی به دلیل جذابیت های فوق العاده خود، گرایش بیشتری در افراد مورد بحث ایجاد می کند و یکی از جایگزین ها برای دین تلقی می گردد.
این طلبه حوزه علمیه مشهد با بیان این که شیطان پرستان معتقدند کار خوب نمودی در دنیا ندارد و کسی که شر انجام دهد و همراه با شر باشد با نظام طبیعت هماهنگ خواهد بود، گفت: این مطالب قطعاً محتوا ندارد، اما خود را جذاب نشان می دهد.
حجت الاسلام امین خندقی در ادامه به عرفان های مختلف اشاره کرد و با تأکید بر این مطلب که عرفان اسلامی بحثی دشوار است و نیازمند آموختن علوم مختلف می باشد، گفت: عرفان های کاذبی که بیشتر با تلقین و عمل همراه است به خوبی در جذب افراد فعالیت می کنند و آنان را از مسیر واقعی منحرف می نمایند.
وی با بیان این که هر چیزی که جذابیت کاذب دارد در قالب شیطان پرستی گنجانده می شود، گفت: اصل اساسی شیطان پرستی هنجارشکنی و رفتاری خلاف عرف و عقل در جامعه می باشد.
این پژوهشگر حوزوی موسیقی را یکی از ابزارهای شیطان پرستی به ویژه در ایران و جوامع اسلامی دانست و اظهارداشت: با توجه به این که امکان ایجاد کلسیای شیطان پرستی و انجام امور بعضی مراسم آنان در کشورهای اسلامی وجود ندارد، این مکاتب با بحث موسیقی و کنسرت های خاص خود وارد جامعه می شوند.

ارتباط صهیونیزم به شیطان پرستی

حجت الاسلام امین خندقی با اشاره به ارتباط صهیونیزم و شیطان پرستی به بررسی پروتکل 25 ماده ای آنان و توضیح بیشتر از این موارد پرداخت و ابرازداشت: نخستین مطلب این است که صهیونیست قصد جدی از بین بدن دین را دارد و شیطان پرستی یکی از بهترین این راه ها می باشد.
وی دومین نکته در همراهی و حمایت صهیونیزم از شیطان پرستی را نگاه خاص به شیطان به عنوان موجود خوب و مأمور خدا برشمرد و با توضیح این مطلب که این مورد هم در راستای مباحث صهیونیستی در متون گذشته و جدید آنان پیدا می شود، از جنبه سوم این همراهی شیطان پرستی با صهیونیزم گفت و خاطرنشان کرد: عرفا ن یهودی «کابالا»، مشترک با آموزه های جدی شیطان پرستی است که ارزش مندی جادوگری، مباحث و آیین های جنسی و استفاده از نمادها از جمله این مشترکات می باشد.

تعامل صهیونیزم با شیطان پرستان

این نویسنده، تعامل صهیونیزم ها با شیطان پرست ها در امور جاسوسی برای موساد و کمک مالی را چهارمین مورد در همکاری با یکدیگر برشمرد و اذعان کرد: قطعاً یهود و صهیونیزم نقش جدی در توسعه و گسترش، تغییر و تحول در شیطان پرستی مدرن داشته، اما باید توجه داشت که شیطان پرستی بدوی و کهن ساخته و پرداخته عرفان کابالا و صهیونیزم نمی باشد.
حجت الاسلام امین خندقی بر ضرورت ایجاد تمییز بین گروه های مختلف شیطان پرستی با سایر گروه ها تأکید کرد و به اهمیت اطلاع رسانی صحیح درباره شیطان پرستی اشاره و افزود: متأسفانه برنامه تلویزیونی ای مثل «شک» که به این مسأله پرداخت، کار ضعیفی ارائه داد و به درستی اطلاع رسانی نکرد.

انتقاد از انتشار کتاب های شیطان پرستی

این روحانی حوزه علمیه مشهد، آگاهی دادن و ارائه ابزار تمییز را از وظایف مسؤولان برشمرد و یادآور شد: متأسفانه کار جدی برای مقابله با این امر نمی شود و حتی معروفترین کتاب های موسیقی «متالیکا» که از شیطان پرست هاست در کتابخانه های شهرها و کتابخانه های مهم کشور برای استفاده عمومی و نه تخصصی ، دیده می شود.
وی بر دو مقوله نفی و اثبات شیطان پرستی اشاره کرد و با بیان این که می بایست برای نقد بهتر ، از مباحث تئوریک و اصول اعتقادی و مکاتب آنان اطلاع داشت، خاطرنشان کرد: باید به آگاهی و تبیین مواضع شیطان پرستی توجه شود و نظارت ، تصمیم و اتفاق جدی در مقابله با کتاب ها و سی دی های آنان اعمال گردد.
این نویسنده حوزوی ابراز داشت: متأسفانه نظارت بر سی دی ها و فیلم هایی که با خرید اینترنتی انجام می شود، وجود ندارد و این یکی از معضلات در اشاعه و دسترسی عموم به مباحث فریب دهنده شیطان پرستی است.
این محقق و نویسنده، جادوگری و مسیحیت را معضل آینده در ایران دانست و با بیان این که «کابالا» و «شیطان پرستی» به نوعی با جادوگری برای جذب بهتر مخاطب مرتبط است، گفت: تمام مکاتب جدید جادوگری که جدای از شیطان پرستی است، به فعالیت پرداخته و در بعضی از فیلم ها دیده می شود.
حجت الاسلام امین خندقی جادوگری در این فرقه ها را بیشتر «تلقینی» عنوان کرد و با اشاره به عرفان کابالایی، خاطرنشان کرد: «نستراداموس» از این مکتب است که در قالب شعر به پیش بینی می پردازد و همه می دانیم شعر به هر شکلی قابل تأویل می باشد.

شیطان پرستی نقد جدی نشده است

حجت الاسلام خندقی با اشاره به حضور کتاب های جادوگری در کشور، توصیه کرد: قبل از حضور و ورود جادوگری در جامعه باید برای جلو گیری و مقابله با آن اقدام کرد.
وی در پایان از کتاب خود که به توصیف نقد گونه شیطان پرستی پرداخته است، گفت و با توضیح مختصری درباره آن، اظهارداشت: هدف از تألیف این کتاب آگاهی دادن و ارائه ابزار تمییز در زمینه شیطان پرستی می باشد.
وی با بیان این که در کتاب های ارائه شده به نقد جدی شیطان پرستی پرداخته نشده است، یادآور شد: برای نقد درست و موشکافانه شیطان پرستی باید به صورت جزئی و بر اساس مباحث مختلف آن اقدام نمود.
حجت الاسلام امین خندقی در ادامه، کتاب خود را شامل پنج فصل برشمرد و اظهار داشت: چیستی شناسی و مفهوم شیطان پرستی یا شیطان گرایی، تاریخچه پیدایش شیطان پرستی، بستر آن و ارتباط با صهیونیزم، نقد مختصر و بررسی ایدئولوژی شیطان پرستی و اصول مشترک و متفاوت چهارمکتب موجود در آن، نمودهای شیطان پرستی و آداب آنان به ویژه در مورد موسیقی و ارائه 56 نماد و تأثیرات آن در جامعه و سینما و فصل آخر کتاب در زمینه شیطان پرستی در ایران و چگونگی فعالیت های آنان می باشد.
خاطرنشان می شود، کتاب "شناخت و بررسی شیطان پرستی" به همت حجت الاسلام امین خندقی در اردیبهشت امسال در 2000 شمارگان در 336 صفحه به چاپ رسیده است و چاپ دوم آن نیز در تیرماه به بازار خواهد آمد.


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام