امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

شیخ «أسامه القوصی» مفتی سرشناس وهابیت در مصر در جدید ترین فتوای خود دیدن صحنه های جنسی موجود در فیلم ها را حلال دانست. صدور این فتوا توسط این مفتی سلفی، خشم و اعتراض شدید افکار عمومی مصر را برانگیخته و صدور چنین فتوایی را فاسد کننده جامعه مصر و عاملی برای نابودی بنیان خانواده دانسته اند. گفتنی است آنچه که بر خشم افکار عمومی مصر علیه این مفتی وهابی افزود، تکیه او بر آیات قرآن کریم برای اثبات درستی فتوایش بود.

او در این باره گفت: در سوریه حضرت یوسف، آیاتی وجود دارد که چگونگی رفتار جنسی همسر عزیز را نشان می دهد! با توجه به وجود این آیه، بودن صحنه های جنسی در فیلم امری حلال به شمار می رود! البته به شرط این که با هدف هدایت امت باشد! قابل ذکر است آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت فرهنگ مصر حاکی از آن است که بیش از 75 درصد از فیلم هایی که در زمان رژیم «حسنی مبارک» ساخته می شد، دارای صحنه های غیر اخلاقی و جنسی بود.

در پی سقوط رژیم مبارک و پس از پیروزی اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی اخیر مصر، کارشناسان مسائل فرهنگی مصر پیش بینی کردند که در آینده با ساخت فیلم هایی که در آن صحنه های مستهجن وجود دارد، مخالفت شود. از همین رو در این میان «أسامه القوصی» با صدور چنین فتوایی گویا تلاش کرده که به این کارشناسان مسائل فرهنگی مصر بگوید که پیروزی اسلامگرایان به حذف صحنه های مستهجن از فیلم های مصر نخواهد انجامید!

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام